1er d’ESO fa erupcionar un volcà!

Aquesta setmana els alumnes de 1er d’ESO de l’Institut Escola Mediterrani han fet erupcionar un volcà. Dins de la matèria de Geografia i Història els alumnes estan estudiant el relleu terrestre. Concretament, com s’origina el relleu; quins agents el modifiquen; i com influeix el relleu en la nostra vida…

Un dels temes que més apassiona als nois i noies és com es formen els volcans i els terratrèmols. Entendre que els volcans són esquerdes en l’escorça terrestre per les quals s’expulsen materials de l’interior de la Terra a temperatures elevades, és tota una aventura! I… en aquest punt, va sorgir la idea de construir un volcà.

En Jordi – professor de Biologia i Geologia – es va sumar al nostre projecte i, gràcies a ell vàrem poder accedir al laboratori i utilitzar el material necessari per aconseguir l’erupció del volcà que havíem elaborat per l’ocasió.

Finalment, es va enregistrar un vídeo de l’activitat i ara el compartim amb tots vosaltres! Esperem que us agradi!

Maite Solanes Ricart (professora de Geografia i Història).