El projecte de biblioteca

El nostre centre escolar és una comunitat d’aprenentatge des del curs 11-12, durant aquest periode hem fet en tres ocasions la fase del Somni, on tota la comunitat educativa pot somiar tot el que vol aconseguir  per millorar l’escola.

El curs passat vam somiar per darrera vegada, els somnis van ser molt diversos, però un dels més demanats pels diferents sectors va ser el recuperar de nou la Biblioteca del centre.

Pel que fa a l’alumnat i diferents pares i mares, van demanar poder-se prendre llibres de la Biblioteca a casa. Aquest és un somni que reflexa el desig del gust per la lectura i l’interès per una trajectòria acadèmica de famílies i nens i nenes.  Paral.lelament, diferents docents del nostre centre van exposar la necessitat, per una banda de que els alumnes puguin prendre llibres a casa, i d’altra banda, i molt més enllà, obrir la biblioteca a les famílies del nostre centre comunitat d’aprenentatge.

A partir d’aquest moment assessorats per una bibliotecària  la Comissió de Biblioteca del centre, formada per un grup de 6 professors representants de cada cicle, així com la integradora social i un coordinador, ,  es posa a treballar per començar a donar forma i sentit a aquest Somni conjunt de famílies, alumnes i mestres del centre. A més a més hem pogut incorporar dues mares voluntàries per tal que esdevingui una de les comissions mixtes de l’escola. Aquestes mares a més de venir a la comissió estan organitzant trobades de famílies voluntàries que ens estan ajudant a folrar els llibres.

La biblioteca lidera o col·labora amb el Pla de lectura centre mitjançant les TLD, que creen l’estil identificatiu de la nostra escola.

En aquest espai es farà difusió de les activitats y novetats de la biblioteca com:

Guies de lectura, novetats, recomanacions dels alumnes, celebracions trimestrals, el bibliopati, el certàmens literaris, llibres llegits en el temps de lectura, etc.