PROJECTES D’ESCOLA

Activitats en què participa l’escola Pla d’Educatiu d’Entorn

• Cantània: És una activitat de cant coral que fan els alumnes de 5è. Es compartida amb la resta d’escoles del municipi amb qui s’acaba actuant en un gran concert.
  • Fem dansa: Els alumnes de 3r. preparen un recull de danses des de música i des d’educació física. El resultat és una exhibició amb la resta d’escoles del municipi.
  • Musiquetes: Els alumnes de 2n. realitzen una activitat de cant coral, compartida també amb la resta d’escoles del municipi amb qui es realitza un gran concert.
  • Flabiol: Els alumnes de CM treballen durant dos cursos la introducció a aquest instrument i fan una trobada amb escoles de Mataró per tocar tots junts .
  • Projecte SI: Conjunt d’activitats que actualment es realitzen a EI, a CI i CS. Són activitats que fomenten els hàbits de vida saludable, des d’un punt de vista físic com emocional.
  • Pla Català de l’Esport: Trobades anuals que es realitzen per treballar activitats esportives.
  • Patis oberts: L’escola obre al barri els seus patis, controlats per monitors/es, perquè nens del barri puguin jugar.

Projectes i activitats del Departament i propis de l’escola.

• Esport Blau Escolar: És una programa subvencionat, iniciativa conjunta que ve de la mà de la federació catalana de vela, el pla català de l’esport i el departament d’ensenyament. Té com a objectiu apropar la vela al màxim de persones possibles per tal de fer-lo visible i normalitzar-ne la pràctica. Durant un trimestre l’alumnat de 5è realitzarà aquesta activitat curricular i s’avaluarà dins de l’assignatura d’EF. Noies i nois obtindran en acabar, un certificat de navegació bàsica amb vela lleugera.
  • Fem barri/fem ciutat: des de secundària es vol promoure l’interès de l’alumnat a conèixer i col·laborar de forma activa en diverses entitats, associacions, casals,… de la ciutat però en especial èmfasi en el nostre barri.
  • Campanya donació de sang:  Projecte transversal que implica a tot el centre des de p3 fins a l’ESO. Cada cicle té destinada una part del projecte, i el producte final és dur a terme una jornada de donació de sang al gimnàs de l’escola.
  • Fundació Maresme: Col·laboració amb la fundació Maresme amb la cantina i d’altres activitats.
  • Pla de consum de fruita:  L’escola reb, durant uns mesos cada curs, productes que venen aportats pel Departament d’Agricultura. Aquest estan destinats als alumnes d’EI i PRI.
  • Equinoteràpia: Projecte destinat a alumnat de Cicle Superior i Secundària. Activitat de teràpia integral per afavorir el desenvolupament cognitiu, físic, emocional, social i ocupacional de l’alumnat.