PROJECTE ALTERNATIVA A LA TERRA

Els alumnes de 1r ESO C han començat un nou projecte anomenat ALTERNATIVA A LA TERRA on es treballa de manera transversal conceptes de Geologia i Geografia unint així les matèries de Ciències de la Naturalesa i Socials. A través de l’experimentació treballem conceptes com l’estructura de la terra i la tectònica de plaques:

L’Abel (alumne de 1r C) ens explica la seva experiència: “L’altre dia vam fer  l’experiment per veure la densitat del nucli, mantell i escorça i com la temperatura influeix en la seva densitat. Em va agradar molt. Vam utilitzar els materials següents: Una placa d’escalfor que simulava el nucli, mel congelada que simulava el mantell, una galeta que simulava la litosfera i un vas precipitat. La placa d’escalfor simulava el nucli, a dalt de la placa vam posar un vas precipitat amb mel congelada que simulava el mantell i després vam posar una galeta simulant l’escorça. El que va passar és que a mesura que el mantell s’escalfava per culpa del nucli, l’escorça, és a dir, les galetes, se separaven -afirmava entusiasmat- Va ser molt interessant. Vam simular un dels moviments interns de la terra- concloïa.”