Judici del Carnestoltes

(Presentador) – Nens i nenes, esteu tots ben atents, que comença el judici del Rei Carnestoltes.

(Jutge) – Silenci tothom! (pica amb el mall). Comença la sessió!.

Procedim a jutjar el Rei Carnestoltes, domicili; C. Del No-se-sap, país de La Quinta Forca, i professió, la de No Fer Res.

(Fiscal Vella Quaresma)– Sóc la Vella Quaresma, i avui exerciré de fiscal del cas.

T’acuso Carnestoltes, rei dels Poca-soltes, perquè al treball et revoltes, fas massa gresca i xerinola a tota l’escola.

(Fiscal Vinyataire)-Senyor jutge, jo, la Vinyataire, acuso el Carnestoltes perquè van ser tan curtes les nevades.

(Fiscal manyà)- Senyor jutge, jo, el manyà, acuso el Carnestoltes per trencar els panys de les portes.

(Jutge)-Que ara parli l’acusat, i que es defensi d’aquest atac.

(Carnestoltes)-Jo, en Carnestoltes, rei dels poca-soltes, però només durant una trista setmana… faig que les persones siguin felices, i que es tornin bellugadisses.

Canto, ballo i em poso disfresses de bisbes, monstres i alcaldesses.

Menjo costelles de xai, bistecs de vedella, botifarra, pernil i llonganissa de porcella.

(Defensora xocolatera)-Senyor jutge, jo, la xocolatera, defenso el Carnestoltes, perquè cada any torna i ens diverteix.

(Defensor vinyataire)-Senyor jutge, jo, el vinyataire, defenso en Carnestoltes perquè  aquesta temporada l’Institut Escola Les Vinyes va molt bé!

(Carnestoltes)- La diversió és molt sana, i mai no ens entabana. Si no fas més que treballar, al final sempre acabes per badallar.

(Defensors)- Salvem en Carnestoltes!

Salvem en Carnestoltes!!!

(Acusadors)-Cremem el Carnestoltes!

Cremem el Carnestoltes!!!

(Jutge)-Després d’haver escoltat els acusadors i els defensors, em cal prendre una decisió… (reflexiona)

Per totes les coses que ha fet en Carnestoltes, i per totes les que ha deixat de fer,

EL DECLARO CULPABLE I EL CONDEMNO A LA FOGUERA!

QUE VISQUI LA TERRA!!!

MORI EN CARNESTOLTES!!!