“Somos las nietas de las brujas que no pudisteis quemar.”

Abril Añor i Clara Mollón (2nA)

Com la majoria ja sabreu, fa just unes setmanes va ser el 25 de Novembre, se celebra el dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. Algunes persones n’estan més informades que d’altres però el que tothom sap és que la igualtat és un dret FONAMENTAL.

Avui us venim a parlar i qüestionar-nos un fet que actualment ens envolta per tot arreu, l’eliminació de la violència contra les dones. Evidentment som molt conscients de que cadascú té la seva opinió, per aquest mateix motiu intentarem ser el més objectives possible.

Abans de començar ens agradaria una mica explicar-vos la diferència entre el masclisme, el feminisme i el femellisme.

MASCLISME:

Actitud o manera de pensar en que l’home és superior a la dona.

FEMINISME:

Es tracta d’un moviment en que exigeix que els homes i les dones tinguin els mateixos drets, per tant la igualtat.

FEMELLISME:

El femellisme es tot el contrari el masclisme, és a dir, es la idea radical en que es creu el menyspreu cap a l’home.

Ara que comenceu ha estar més informats i informades, és l’hora a treure el tema el qual havíem comentat anteriorment.

25N

25 de novembre, és una paraula curta però intensa. Moltes i molts us preguntareu, i perquè se celebra el 25 de Novembre?

Possiblament no ho sabreu, però no patiu perquè nosaltres tampoc, per respondre-la hem hagut d’informar-nos.

El 1981, se celebra a Bogotà la Primera Trobada Feminista de Llatinoamèrica i el Carib on es va decidir assignar a el 25 de novembre com el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, en memòria de Pàtria, Minerva i Maria Teresa Mirabal, 3 germanes dominicanes, actives militants contra el règim de Trujillo, que van ser assassinades.

Día contra la violencia de género: ¿Por qué se celebra el 25 de noviembre?

Cançó que us recomanem escoltar

Aquí us deixem dos enllaços;

El primer és d’on principalment hem extret informació. Per cert, us recomanem que mireu el vídeo d’aproximadament 50 segons, ja que té un missatge molt bonic.

I el segon enllaç és d’una cançó molt reivindicativa, vinga, animeu-vos i escolteu-la, segur que us agrada!

Aquest cap de setmana, en bastants països hi ha hagut unes mobilitzacions feministes. En la qual s’ha cantat una cançó reivindicant aquest tema.

Aquí us deixem un enllaç sobre la noticia de TV3:

Esperem que hageu aprés o almenys us hageu informat sobre un fet desgraciadament molt actual.