Tècniques pictòriques aquoses, fluïm amb el pigment

La matèria optativa Expressió Artística garanteix la continuïtat del treball de les competències artístiques en situacions més complexes i més semblants a contextos reals.

L’alumnat d’Expressió Artística de 4t d’ESO ha treballat tècniques pictòriques aquoses com l’aquarel·la i la tinta. La primera fase ha consistit en familiaritzar-se amb la tècnica, el paper, el domini del pinzell i, sobretot, entendre el paper de l’aigua en aquests processos. A diferència d’altres tècniques pictòriques aquoses com l’acrílic, l’aquarel·la i la tinta demanen un nivell més avançat de precisió i concentració. En el moment que les pràctiques prèvies ja han estat dominades per l’alumnat, han passat a escollir un paisatge a contrallum per a treballar les aiguades amb aquarel·la. En les fotografies podeu veure instants del procés de creació i l’exposició de les peces al passadís de 4t d’ESO.

Durant la realització d’aquestes tasques, l’alumnat de l’optativa ha treballat competències clau del perfil de sortida de l’ESO com la competència matemàtica (utilitzant mètodes deductius i lògics a l’hora d’experimentar amb la tècnica), competència personal (gestionant el repte que se’ls hi plantejava i incorporant al seu aprenentatge estratègies cooperatives) i competència d’expressió cultural (apreciant i respectant el patrimoni artístic, expressant idees de manera creativa i oberta i seleccionant tècniques plàstiques i visuals per crear productes artístics).