Avancem

Com a resposta a la diversitat lingüística i cultura de l’aula, l’Institut Escola Joan Ardèvol està adherit al Programa Avancem del Departament d’Educació. La finalitat del programa Avancem és reforçar la competència plurilingüe de l’alumnat implementant un ensenyament de les llengües competencial que incentivi i faciliti la col·laboració i el treball coordinat entre els professors de llengua.
Gràcies a la implementació d’aquest programa, els nens i les nenes adquiriran estratègies d’intercomprensió i de transferència lingüística. D’aquesta manera, assoliran una comunicació efectiva amb diverses llengües i en diferents circumstàncies i situacions, afavorint el seu creixement acadèmic. Així mateix, es fomentaran actituds de respecte cap a la diversitat i aprendran a relacionar-se de manera efectiva en un món global.
No hem d’oblidar que el domini de la competència comunicativa i lingüística és fonamental per desenvolupar tasques amb un alt component cognitiu i per activar l’esperit crític, argumentar i explicar el coneixement als altres i fer-ho en diferents llengües.

Més informació a la web del Departament.