L’Institut Escola

Projecte Institut Escola Gornal (3-16 anys)

ENDAVANT, SOM-HI!!!

El curs 2018-2019 vam iniciar un nou camí, el nostre primer curs com a Institut Escola, tot un èxit!! Aquest Projecte ens fa molta il.lusió, és un repte de futur.

El nostre Projecte eductiu de centre contempla l’acció educativa entorn a tes eixos:

• Tecnològic basat en l’equitat digital. Fomentem l’ús responsable de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Disposem de diferents dispositius (ordinadors, chromebooks, PDI, tauletes, mòbil i kits de robòtica), fem ús d’entorns virtuals segurs d’aprenentatge (correu electrònic de plataforma corporativa, moodle, i Gsuite For Education – Classroom), apliquem a les aules diferents eines educatives (drive, realitat virtual augmentada…), utilitzem materials didàctics digitals (llibres digitals) i impulsem l’educació en STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtica).
  • Artístic basat en el desenvolupament d’activitats relacionades amb el món de la cultura i l’art a totes les etapes educatives. Es potencien les arts plàstiques (aula d’art, projectes interdisciplinars de centre…), el teatre (tallers amb Plàudite) i la dansa (desenvolupem un Projecte de dansa amb l’EMMCA).
  • Esportiu basat en promoure hàbits saludables, costums que poden influir positivament en la nostra salut (alimentació, activitat física, hàbits d’higiene i descans). Afavorim l’activitat física (programa de natació educativa, iniciació esportiva, sortides amb pràctica d’exercici físic i foment de diferents esports al Poliesportiu Gornal), impulsem programes de salut pública (salut bucodental, hàbits saludables en coordinació amb l’infermera de salut pública), i l’alimentació equilibrada (programa fruita i llet, menús amb productes ecològics, taller de menjars saludables…).

La innovació metodològica a les aules amb els Projectes, Espais d’aprenentatge, Grups interactius, Dansa, l’Emprenedoria … són paraules clau del nostre projecte, amb diferents plantejaments d’aprenentatge per adquirir les competències bàsiques que han de contribuir al desenvolupament personal de tots i cadascun dels nostres alumnes.

La nostra proposta avança cap a un model de centre 360 amb la participació d’altres actors socioeducatius a fi de respondre al repte amb una major equitat i qualitat de l’educació, avançant en la igualtat d’oportunitats.  Això passa necessàriament pel treball en xarxa entre professionals de diferents àmbits, serveis i recursos de l’entorn (Pla Educatius d’Entorn).

El resultat és un model de jornada escolar que integra temps lectiu i no lectiu en un mateix projecte educatiu de centre, que incorpora els recursos comunitaris a l’oferta educativa, que innova en els usos del temps i l’espai escolar.

Educació 360. Educació a temps complet. Connectem l’educació i els aprenentatges del temps lectiu i el no lectiu.

Mireu què us proposem !!!

Què fem al centre?