Ambients

Els ambients d’aprenentatge són espais educatius relaxats, lúdics i no directius on els infants de P3, P4 i P5 aprenen a partir dels propis interessos. Es tracta d’espais plens de materials i propostes i que els nens i nenes poden fer servir quan i com vulguin depenent dels seus interessos, capacitats o necessitats. Els infants tenen la possibilitat de construir i compartir coneixements amb la resta de companys/es i adults.

Són propostes on els infants poden observar, experimentar, construir, .. .

Ambient de lletres

Ambient on es potencia el llenguatge oral i escrit, perseguint el plaer per la lectura, l’escriptura i la dramatització de contes. A través d’activitats que els facin parlar com titelles, daus per inventar històries, explicar-se contes, per exemple. El llenguatge escrit es potencia amb espais com el d’escriure cartes, inventar-se contes, fer lletres amb plastilina, pals, traç de lletres…

Ambient de números

Es proposa una sèrie de jocs, activitats on els infants poden reconèixer, relacionar, ordenar, experimentar per desenvolupar el seu raonament matemàtic. També ordre, reconeixement i traç de números.

 

Ambient de Construccions

Experimenten amb el material, descobreixen les formes geomètriques i les ressegueixen, es fixen amb la forma i com poden jugar amb elles. Fent composicions amb les diferents formes. Experimenten amb la mida el volum, l’alçada l’equilibri i la simetria.

Ambient de motricitat fina

Treballen la coordinació ull-mà, la precisió i els moviments amb els dits.