Història

L’Institut Escola Gornal és un centre d’Infantil, Primària i Secundària que inicia la Secundària el curs 2018-2019 amb el 1r d’ESO, per anar incorporant gradualment la resta de cursos d’ESO en els cursos següents. L’Institut Escola ha estat el resultat de la demanda de les famílies i de l’equip docent dirigida a la continuïtat dels estudis obligatoris en el mateix centre, cosa que ha estat possible amb el vistiplau de l’Ajuntament i l’acord amb el Departament d’Ensenyament. Tota la comunitat educativa ho celebra.

Fent una mica d’història, l’Institut Escola Gornal prové de l’Escola Gornal que era l’única escola pública del barri del Gornal resultat de la fusió de les cinc escoles existents al barri en els anys 80. Les escoles eren: Anselm Turmeda, Lacho Bají, Martí Feced, Pla de Llobregat i Salvat Papasseit. Aquestes escoles acollien alumnat dels 4 anys fins als 14 anys (Parvulari i EGB), van ser necessàries en un moment de creixement de la població infantil al barri, a partir dels anys 90 comença una davallada de població infantil que provoca la fusió de les escoles donant com a escola resultant l’Escola Gornal amb alumnat dels 3 als 12 anys fins el juny del 2018. A partir de l’1 de juliol de 2018 es transforma en Institut Escola Gornal amb una oferta educativa dels 3 als 16 anys.