Criteris d’avaluació de Batxillerat

Aquest document està basat en el DECRET 175/2022, de setembre, d’ordenació dels ensenyaments  de Batxillerat.

Característiques generals:

  • En l’informe d’avaluació a més de consignar les qualificacions obtingudes s’ha d’expressar qualitativament aquells aspectes del procés d’aprenentatge a destacar.
  • Cada matèria aplicarà els seus criteris d’avaluació específics i l’alumnat n’ha de ser coneixedor des de l’inici de curs.
  • En les matèries no lingüístiques les errades de correcció lingüística, d’adequació, de coherència i de cohesió en un text seran penalitzades amb 0’1 per cadascuna de les errades fins a un màxim de 1 punt. En el cas de les matèries lingüístiques serà l’àmbit qui determinarà els criteris.
  • Les recuperacions trimestrals i/o parcials es realitzaran al llarg del següent trimestre.
  • La nota de les proves de recuperacions trimestrals, extraordinària, qualsevol altre tipus de prova final no tindrà màxim. És a dir, el resultat final de la recuperació pot ser 5, 6, 7 o fins i tot 10.
  • L’arrodoniment es farà seguint el criteri matemàtic estàndard, ex: 7,6 s’haurà d’introduir un 8 i un 4,5 s’haurà d’escriure 5. Tot i aquest arrodoniment per al càlcul de la nota final s’agafarà la nota amb un decimal que el docent tindrà registrada.
  • No hi haurà possibilitat de proves de pujar nota.

Pas de curs:

  • Tot aprovat: automàtic.
  • Una o dues matèries pendents: automàtic
  • Tres o quatre matèries pendents: pot optar a repetir tot el curs o només aquelles matèries que no ha superat.

Obtenció del títol:

  • Tot aprovat: automàtic
  • Excepcionalment, l’equip docent pot decidir a l’avaluació extraordinària l’obtenció del títol de batxillerat per a un alumne o alumna que hagi superat totes les matèries excepte una, sempre que es compleixin, a més, totes les condicions següents:
      • 1. Que l’equip docent consideri que l’alumne o l’alumna ha assolit els objectius i les competències vinculats a aquest títol.
      • 2. Que no s’hagi produït una inassistència continuada i no justificada per part de l’alumne o alumna a la matèria.
      • 3. Que l’alumne o alumna s’hagi presentat a totes les proves i hagi realitzat les activitats necessàries per a la seva avaluació, incloses les de la convocatòria extraordinària.
      • 4. Que la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes a totes les matèries de l’etapa sigui igual o superior a cinc. En aquest cas, a l’efecte de calcular la qualificació final de l’etapa, es considera la qualificació numèrica obtinguda en la matèria no superada.

Característiques de les proves extraordinàries:

  • Durant la setmana del 10 al 14 de juny hi haurà les activitats extraordinàries de 2n de Batxillerat.
  • Durant la setmana del 17 al 21 de juny hi haurà les activitats extraordinàries de 1r de Batxillerat.
  • Serà una única prova extraordinària que englobarà tot el curs i la nota serà la més alta entre la d’aquesta prova i la que tenia anteriorment del curs.

 

Equip docent de Batxillerat

Curs 2023/2024

IE El Perelló