Robòtica a primària i secundària

Al nostre centre la robòtica està present en el nostre dia dia. La robòtica educativa consisteix en un sistema d’aprenentatge interdisciplinari que fa ús de robots com a fil conductor transversal per a potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències en l’alumnat. Si els infants són capaços de dominar el llenguatge de programació, seran capaços d’afrontar qualsevol circumstància del futur tecnològic que els espera.

A primària tenim la robòtica integrada dins d’un dels espais, construccions i robòtica, on utilitzem diferents robots educatius i anem canviant les propostes periòdicament. És un primer contacte amb el pensament computacional.

L’alumnat de secundària encara el té més present, l’última experiència l’ha portat a cap l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa de Tecnologia, ha treballat la robòtica amb LEGO EV3 Mindstorms, un projecte contextualitzat amb la pandèmia a l’aula. El professor ha proposat que cada grup dissenyen un dispensador de gel automatitzat amb un sensor de proximitat que detecta les mans a un distància curta i posa en marxa un mecanisme per accionar el dispensador de gel hidroalcohòlic. Han tingut d’ajustar-ho fins a tenir el resultat òptim i han aprés com programar-lo per obtenir l’objectiu desitjat.