Benvolguda companya,
T’adjuntem informació important sobre les eines i recursos digitals dels quals disposem a l’escola per tal de facilitar la teva tasca docent i/o la teva incorporació al centre.
REFERENTS DIGITALS DEL CENTRE
Coordinadores de la Comissió Cultura Digital
Anna Ferrer Garcés
Lina Tomàs Valldepérez
Tècnic/a de suport del Departament
XTEC
La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya és el web de referència pels docents on trobaràs recursos, normatives, projectes, formació, etc., que ofereix el Departament d’Educació. Alguns dels serveis que s’hi ofereixen, requereixen identificació corporativa.
Usuari XTEC: En cas que no disposis de l’usuari corporatiu XTEC, cal que en sol·licitis l’alta a través de l’enllaç: https://cutt.ly/altaxtec.
La direcció del centre rebrà l’avís de la sol·licitud i en farà la validació. Recorda que és imprescindible disposar d’aquest usuari corporatiu per a la comunicació del docent amb el Departament d’Educació.
Amb l’usuari XTEC se’t dona d’alta de les eines Google Workspace sota el domini xtec.cat
ATRI
ATRI és el portal per a la gestió laboral (dades personals, retribucions, formació, etc.) de tots els treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya.
Accés a ATRI:
La validació al portal es fa mitjançant usuari (NIF) corporatiu GICAR, el portal de Gestió d’identitats i control d’accés als recursos on podràs canviar les contrasenyes dels diferents portals, quan s’escaigui.
Accés a GICAR (canvi de contrasenyes): Canvi de contrasenya
El manual d’aquest aplicatiu el podeu trobar al següent enllaç: Manual Portal d’Autogestió de Contrasenyes
En cas que no disposis d’usuari GICAR per identificar-te sol·licita l’alta a la direcció del centre.
Recordeu que en cas de ser usuari de CORREU_CORPORATIU, quan canvieu la contrasenya cal que actualitzeu la contrasenya al vostre telèfon si teniu el correu en el mateix.
Tens a la teva disposició manuals dels telèfons per a actualitzar la contrasenya als següents links:
PORTAL DE CENTRES
Intranet del Departament d’Educació. S’hi accedeix amb les credencials d’autenticació de GICAR. Centralitza tots els portals web abans esmentats. S’accedeix també a normativa, models de documents, tràmits del personal, etc.
Accés: Portal de centres
ESFERA
ESFERA és el portal de gestió acadèmica, administrativa i econòmica que el Departament d’Educació posa a disposició dels centres educatius públics. A efectes pràctics per al professorat, s’utilitza per a introduir les qualificacions de les avaluacions a final de trimestre i/o final de curs. S’hi accedeix amb les credencials d’autenticació de GICAR.
WEB DE L’INSTITUT ESCOLA EL PERELLÓ
Accés al web: ieelperello.cat
Des del web de l’escola pots accedir a informació del centre, a les diferents plataformes i serveis amb els quals treballem a través d’enllaços ràpids, a les notícies d’actualitat del centre, documentació estratègica del centre, etc.
Coordinadora web: Lina Tomàs.
USUARI CORPORATIU:
Tot el personal del centre disposa d’un usuari corporatiu sota el domini @ieelperello.cat. Per a crear aquest usuari contacta amb el/la coordinador/a digital.
Disposar d’aquest usuari dona accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Google Workspace for Education amb el qual tindràs un correu electrònic (Google GMail), un espai d’emmagatzematge (Google Drive), eines ofimàtiques col·laboratives (Google Docs, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, etc…).
Amb aquest usuari corporatius, a més, tindràs accés a altres plataformes que utilitzem, com ara el GoogleClassroom, eina virtual que utilitzem a partir de 2n de primària.
Per a documents interns i transmissió de documentació farem servir aquest correu, a més de ser una eina de comunicació entre docents i entre docents i l’alumnat.
CARNET DOCENT
Amb la voluntat de facilitar al personal docent l’accés a la cultura, a la recerca i a la innovació, el Departament de Cultura i el Departament d’Educació han acordat la creació d’un carnet.
En cas de no disposar de carnet docent cal posar-se en contacte amb la secretaria del centre. La direcció el signarà i el segellarà i servirà com a acreditació oficial per accedir gratuïtament a les biblioteques i els museus públics de Catalunya i a altres equipaments culturals adherits.
XARXES INTERNET
| Nom de la xarxa | Disponibilitat | Credencials | Zona d’acció Informació |
| gencat_ENS_EDU | Professorat | USUARICONTRASENYA
Es pot consultar a tots els espais del centre a les infografies de la comissió digital. |
Configurable per a l’ús del professorat. SERVEI IMPRESSIÓ: Qualsevol de les impressores Konica Minolta. |
| gencat_ENS_EDU_PORTAL | Alumnat | USUARICONTRASENYA
Els tutors i la coordinació digital disposaran d’aquesta informació. |
SERVEI IMPRESSIÓ: consergeria@ieelperello.cat |
| eduroam | Professorat | USUARI: usuari sense @xtec.catCONTRASENYA: contrasenya de l’XTEC
|
Connectivitat de tot el personal docent a tots els centres educatius de Catalunya. |
DRIVE
A l’institut escola utilitzem el Drive com per compartir documentació d’aula i de gestió. Hi ha una unitat de treball compartida amb tots els docents.
IEDUCA
A l’institut escola utilitzem la plataforma IEduca com a gestió de l’assistència de l’alumnat, consulta d’horaris, horaris de guàrdia i comunicació amb les famílies. https://www.ieduca.com/que-es-ieduca/
ENTORNS VIRTUALS D’APRENENTATGE
A l’institut escola a les diferents comunitats fem servir:
Comunitat de petits: no en fa ús de l’EVA.
Comunitat de mitjans: l’alumnat s’inicia en l’ús de l’entorn Google Workspace for Education.
Comunitat de grans:l’alumnat utilitza l’entorn Google Workspace for Education.
Comunitat de joves i Batxillerat: utilitza l’entorn Google Classroom que, com a Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA), destaca per la seva senzillesa d’ús i integració amb els serveis i eines d’aquest paquet d’utilitats. Per accedir-hi utilitzem el correu corporatiu de l’escola. En recomanem el seu ús. Altra EVA que es fa servir el Moodle, per tal d’accedir fem servir com a usuari el nom del correu corporatiu i una contrasenya.
PORTÀTIL D’ÚS PER A DOCENTS
El Pla d’Educació Digital de Catalunya ha dotat els centres educatius d’ordinadors portàtils per a alumnat i docents. Com a docent, per tant, et cedirem un ordinador. Cal que et posis en contacte amb el coordinador digital que et farà el lliurament de l’equip. Cal que conservis el carregador i caixa fins al dia que calgui retornar l’equip.També cal que signes la carta de compromís.
Usuari d’inici de sessió del portàtil: usuarixtec@edu.gencat.cat (aquest no és un correu operatiu, només la identificació a l’equip i a la xarxa educativa digital del Departament d’Educació). Contrasenya: contrasenya ATRI/GICAR
L’ordinador caldrà retornar-lo un cop finalitzat el nomenament. En cas d’una baixa laboral sempre s’ha de deixar el portàtil al centre a disposició del substitut/a.
Tots els ordinadors estan connectats a les impressores del centre, la direcció del centre i/o les coordinadores informàtiques et donaran un usuari i contrasenya per fer-les servir.
GESTOR DOCUMENTAL DE CENTRE
Per poder accedir a tota la documentació necessària i el funcionament organitzatiu de l’institut escola s’utilitzarà la web del centre. A l’apartat Documents de Centre.
TRASPÀS DE DADES
Quan un/a professor/a deixa el centre, és important que pugui tenir còpia del material que ha desenvolupat. Els materials generats al centra s’han de compartir a final de nomenament amb els caps d’àmbits i desats a carpetes de drive.
El motiu d’aquesta acció és la creació d’un banc de recursos intern que ajudi a continuar en la línia pedagògica del centre. El material i/o recursos compartit ha de ser de totes les comunitats i de totes les matèries, projectes, espais, racons…
A continuació hi ha enllaçats els documents que expliquen com fer aquest traspàs.
Exportació de correu i drive a un usuari xtec
Traspassar comptes de classroom a un usuari xtec
XARXES SOCIALS
El centre disposa d’un compte d’Instagram @ieelperello on publicar el dia a dia del centre. Per tant es mostra com una eina molt dinàmica i viva, on publicarem resultats d’activitats, sortides, xerrades, tallers… de tota la comunitat educativa. Per penjar notícies, vídeos o storis necessitarem les imatges i un text de referència. Aquesta informació serà enviada als responsables de portar les xarxes, un per primària i altre per secundària. Les publicacions es faran per nivell/grup i com a mínim tots tindran una publicació trimestral.
Cada notícia publicada al web del centre es replica de forma automàtica al canal de Telegram del centre.
Totes les imatges publicades tenen signades els drets d’imatge i/o consentiment de les persones que surten a les mateixes i dels seus tutors legals.
Si feu publicacions d’activitats educatives a les vostres xarxes socials, heu de vetllar per la privacitat i els drets d’imatge i d’autoria de totes les persones que apareixen en les publicacions o treballs creats, siguin en format text o multimèdia (fotos, vídeos, etc). NO es poden fer publicacions on s’identifiqui inequívocament l’alumnat, les famílies i tutors que no donen permís a la publicació d’imatges i veu a tercers. Cal tenir-ho en compte per a qualsevol persona vinculada amb les activitats a publicar: alumnat, professorat, personal d’administració i serveis, conferenciants, talleristes, etc.
GUIES D’ÚS I ALTRES RECURSOS
A continuació us deixem amb unes petites guies que us poden ajudar:
- Guia d’us de la plataforma IEduca per als docents.
- Guia d’ús per activar una guàrdia a la plataforma IEduca.
- Guia d’ús de pantalles interactives del centre.
- Guia i informació sobre la protecció de dades.



