First Literary Dates: han nascut unes estrelles?

El passat dijous 30 de març, les alumnes de 2.º ESO Clara Vila, Neus Ortolà, Clara Guzmán i Marta Ferré van assistir a la trobada final de First Literary Dates, un berenar amb debats literaris i personals molt variats i estimulants sobre la vida i la literatura, celebrat a la Biblioteca Central Tecla Sala de l’Hospitalet.

El First literary dates, que celebra aquest any la seva setena edició, és un projecte que consisteix a oferir diverses lectures organitzades en menús literaris (asiàtic, vegetarià, afrodisíac, hipercalòric, etc.) per tal de consolidar comunitats lectores dins del mateix centre educatiu i oferir espais de discussió literària entre joves lectors i lectores. El projecte es corona amb aquesta trobada final per parlar de les lectures (i del que sorgeixi) entre alumnes de gran varietat intercultural pertanyents a diversos instituts de Barcelona. Les nostres alumnes, concretament, van participar amb aquestes lectures, que us recomanen apassionadament: Camins d’aigua, de Raimon Portell, Seda, d’Alessandro Barico i Mentida, de Care Santos.

A més, cal destacar que la Clara Guzmán, la Neus Ortolà i la Marta Ferré van participar exitosament en la presentació de l’acte, fent de teloneres en el petit concert inaugural que va donar principi als debats. Aquestes alumnes han format recentment una banda pop molt prometedora, “Galetes”, i ja tenen alguns temes inèdits que constitueixen un dels secrets millor guardats de l’Oriol Martorell. Elles mateixes van voler protagonitzar la seva rastellant estrena mundial davant de l’exigent, nombrós i cultivat públic de 250 persones que va assistir al First literary Dates. Val a dir que el seu temàs ”Aquells moments” va rebre una impressionant ovació per part del públic.

Han nascut unes estrelles? Enhorabona, artistes i lectores!

D’altra banda, l’esdeveniment va ser cobert per alguns mitjans locals de Barcelona.

I us deixem els links per si voleu provar un tastet audiovisual dels menús del First Literary Dates VII. Bon profit!

Oriol Garcia Rovira,

Professor i tutor de 2n d’ESO.

Enllaços mitjans comunicació

:: Programa ‘Fet a Mida’ de La Xarxa TV (minut 1:27:25 del programa).

:: Notícies L’Hospitalet Digital.