Dansa&Música FROM BUBBLE Barcelona

Alumnes de Dansa i Música del centre han estat partícips del projecte d’art contemporani de l’artista Daniel BagnonFROM BUBBLE, del qual han participat amb l’orquestra de corda de primària i han realitzant una mostra de dansa , amb alumnes de  l’especialitat de dansa.

Aquest projecte fa una anàlisi conceptual sobre les estructures d’un cervell que està perdent la capacitat de connectar la seva xarxa neuronal a partir del deteriorament progressiu que origina Alzheimer, i la manera que té aquest cervell de percebre el món propi i del medi que l’envolta. Per a això crea la idea de “Bubble” com la unitat mínima d’informació que un cervell és capaç d’analitzar i processar.

La Mostra de Dansa i el concert de l’Orquestra de Corda es va celebrar el mateix dia i hora, el 21 de novembre a les 18.00h,  però a diferents espais de la ciutat. Per una banda, al Centre Cívic Zona Nord amb la mostra de dansa, i l’Orquestra de Corda al Centre Cívic Torre Llobeta.

Podeu veure un petit recull fotogràfic dels alumnes del cicle superior  dels ensenyaments elementals i de 2n i 3r del grau professional de dansa de l’actuació que van fer al teatre del Centre Cívic Zona Nord a Nou Barris.

L’ orquestra de corda de primària va interpretar el seu repertori al Centre Cívic Torre i Llobeta. Va ser un espectacle genial on alumnes i públic van interaccionar durant el concert amb globus de colors.

Uns dies abans de les actuacions, els alumnes i professors implicats, van rebre per part de l’equip de FROM BUBBLE, una petita conferència per explicar-los les conseqüències d’aquesta malaltia i com podia afectar a nivell cognitiu i social. From Bubble explora a través de l’art una temàtica fonamental en la tradició cultural universal com és la identitat humana, les relacions entre cervell i societat, entre la xarxa de connexions del cervell i la xarxa interconnectada que forma la societat global, si hi ha una relació entre les alteracions i disfuncions que hi ha en un cervell humà tal com la malaltia d’Alzheimer (40 milions de persones que la pateixen en el món) i una hipotètica aparició d’una alteració i disfunció social i global que ens allunyen de la nostra pròpia identitat com a éssers humans.