L’IEA Oriol Martorell entra al Parlament Europeu

El passat 5 de desembre de 2022, va tenir lloc, al Parlament Europeu, la presentació del nostre projecte de centre integrat de música i dansa amb la primària i la secundària dintre la Comissió de Cultura i Educació, en la qual es van presentar i debatre diferents projectes artístics de diferents escoles d’Europa.

Una representació del centre, encapçalada per la directora del centre Montserrat Guri, juntament amb la cap d’estudis de primària, Núria Amat, i la secretària acadèmica, Maite Roura, van visitar la seu del Parlament Europeu per donar a conèixer i explicar el projecte educatiu de centre als diferents europarlamentaris i experts d’aquesta comissió de cultura i educació del Parlament Europeu.

La ponència de treball girava al voltant dels Ensenyaments de les Arts a les Escoles, en la qual es pretenia donar a conèixer les diferents experiències i programes en l’àmbit artístic. La Montse Guri, va exposar els eixos principals del projecte de centre, a més va poder contestar les preguntes que els hi van fer els diferents representants de l’Eurocambra sobre el projecte i la incidència que tenia per a l’educació dels nostres alumnes.

Best practices in the teaching of arts in schools

En el següent vídeo podeu veure i escoltar la intervenció que va fer la directora Monste Guri, dintre de  la reunió de treball de la comissió de Cultura i Educació.

És el primer cop que un centre educatiu de Catalunya entra al Parlament Europeu per presentar i parlar dels ensenyaments de les arts a les escoles i les seves pràctiques i experiències en l’àmbit europeu. Només ens resta donar les gràcies a l’eurodiputada, i membre de la comissió de Cultura i Educació, Diana Riba, per haver-ho fet possible i així poder donar a conèixer un model de projecte artístic de país a europarlamentaris i experts de tota Europa.