Kamichibai, contes tradicionals a l’estil japonès

El dijous 8 de juny, d’11 a 13 h del matí, a l’IEA Oriol Martorell vam treballar junts els cursos de 3r i 4t de primària amb els de 1r d’ESO. Ho vam fer a l’edifici de primària.

L’alumnat de 1r d’ESO va culminar tot el treball que durant el tercer trimestre ha estat fent a treball globalitzat.

Des de fa cinc anys i amb la voluntat d’iniciar un treball interdisciplinari (Secundària) i transversal (Secundària i Primària) al centre, proposem als alumnes de 1r d’ESO treballar els kamishibai. Aquesta estratègia consisteix en una manera tradicional japonesa d’explicar contes als nens petits. Com a recurs didàctic ens sembla molt adequat per:

implicar els alumnes en el treball pràctic de la literatura,

acostumar els alumnes a parlar davant d’un auditori,

treballar estratègies de treball col·laboratiu,

desenvolupar rols cooperatius segons les habilitats de cada alumne i

aprendre a autoevaluar i a coavaluar la fenia diària.

La finalitat del projecte ha estat llegir i treballar uns mites grecs després de treballar la Grècia antiga (socials i llengua i literatura catalanes/secundària), construir un butai –escenari o teatret– (tecnologia) i dibuixar unes làmines (visual i plàstica) per acabar explicant els mites a l’alumnat del Cicle Mitjà de Primària del centre.

L’alumnat de primària va escoltar en petits grups els mites que els van explicar els més grans. Tal com vam plantejar l’activitat, a més de gaudir-ne, van avaluar amb una rúbrica la feina dels narradors.