Celebrem ‘Santa Cecília’

Aquesta setmana hem celebrat la diada de Santa Cecília amb els concerts de professors i concerts d’alumnes de música de cambra.

Per una banda, els alumnes de música de cambra de 6è de primària, van oferir ambdós concerts a escoles bressol de la ciutat. I diferents formacions musicals, formades per professors del centre, van oferir els seus concerts tant a primària com a secundària.

En primer lloc, els alumnes de 6è de primària, amb les seves formacions de música de cambra, van oferir un petit concert a les escoles bressol municipals, en concret l’escola bressol l’Argimon i Nens i Nenes, totes dues situades al districte de Nou Barris.

Tots ells, van poder gaudir d’un escenari i un públic meravellós i agraït, on van poder descobrir la capacitat i les ganes que tenen els més petits d’escoltar música en directe  i descobrir i tocar  els instruments musicals. Sense dubte, una experiència magnífica per a grans i petits.

A l’edifici de primària del nostre centre, la música va entrar a les aules de la mà dels professors de música, els quals van realitzar petits concerts a tots els alumnes de primària, tant de l’especialitat de  música com la de dansa. Una experiència que es va consolidant any rere any, i que agrada molt als més petits de la casa.

Van poder gaudir del trio format pels professors: Eulàlia Rossell, flauta travessera, Pablo Cortés, violí i l’Eva Sintes, guitarra; el duo format per en Mario Bugliari, viola i l’Eva Panyella, violí; i també van poder escoltar el duo de clarinets format pels professors Enric Tió i Quim Tafalla i el duo de flauta travessera i piano, format per l’Eulàlia Rossell i l’Helena Ginès. Tots ells van passar per les aules de música i dansa de primària on alumnes i professors  de tots els cursos van poder-ne gaudir.

Mentrestant, ja s’anava preparant l’escenari de l’Auditori de l’edifici de Secundària per poder oferir el concert de professors als alumnes de 1r i 2n d’ESO, en un primer concert, i els  alumnes de 3r i 4t d’ESO en un altre posterior, però amb els mateixos protagonistes.

Els professors participants  van crear diferents formacions cambrístiques de les quals va sorgir un repertori variat i contrastat, que va anar  des de Haydn fins a Gershwin.

El duo format per l’Helena Ginès, piano i Gaëtane Duysnlanger, violoncel, van ser les encarregades d’obrir el concert, seguidament va ser el duo de violí i piano, de la mà dels músics cubans: Heriberto Fonseca i Dagmar Muñiz, els quals van interpretar música d’autors cubans; i els professors de vent van ser els encarregats de la cloenda amb una formació d’octet en la qual van interpretar música de Dvorak i Gershwin.

Els professors i professores del nonet interpretant Serenade Op.44 per a instruments de vent de Dvorak: Eulàlia Rossell, flauta travessera; Quim Tafalla i Enric Tió, clarinets; Àlex Pons, saxòfon baríton; Meritxell Ferrer, fagot; Jordi Gómez, trombó;  Judit Rovira, trompa; Juan Carlos Bello, trompeta i l’exalumne Marc Guillén, oboè. I l’octet, finalitzant el concert amb una suite de cançons arranjades per a instruments de vent de la magnífica òpera  ‘Porgy and Bess’ de Gershwin, amb la incorporació de la Mireia Góngora, oboè i en Joan Ferré, saxòfon.

Una fantàstica diada de ‘Santa Cecília‘ en la qual alumnes i professors van poder compartir la seva música amb tota la comunitat educativa de l’IEA Oriol Martorell i fer arribar la música als nens i nenes més petits de les escoles bressol i a tots els alumnes i professors del nostre centre de primària i secundària.

Que la música es acompanyi, sempre!

Xarxes Socials