‘Un Viatge per la Mediterrània’ Aprenem Jugant

Un curs més, i ja en van tres, hem realitzat la jornada ‘Aprenem Jugant’ by IEA Oriol Martorell. Tots els alumnes, professors, monitors, personal del PAS, hem estat involucrats en tots els tallers i activitats que s’han realitzat en aquesta jornada.

Aquesta vegada, el tema escollit ha estat ‘Un Viatge per la Mediterrània’ , viatge del qual ens ha permès veure la gran riquesa i diversitat d’altres indrets, no tant llunyans però moltes vegades desconeguts culturalment, en les diferents vessants com poden ser la música, la dansa, la llengua, l’escriptura, la seva gastronomia, el paisatge i els seus jocs més tradicionals. Això ens ha permès conèixer i entendre la riquesa de la diversitat i com de diferents i properes poden arribar a ser les mirades cap a una cultura distinta a la nostra.

Els alumnes havien de formar grups  representats per cada un  dels cursos i classes de primària, on els més grans havien de cuidar dels més petits i  fer la mateixa activitat proposada. Tots els alumnes havien de visitar els països i regions seleccionats per poder emplenar i completar  el seu ‘Passport’  i així aconseguir superar el repte de viatjar per tota  la Mediterrània.

Durant aquest viatge han après a cantar cançons de la zona que visitaven, han ballat les seves danses, han jugat als seus jocs tradicionals, han pogut aprendre i parlar amb el seu idioma, i fins i tot, a escriure amb el seu alfabet: el grec, l’hebreu i l’àrab. Hem viatjat al Pròxim Orient, s’han aturat al Líban i Síria, dos països veïns que comparteixen història i gastronomia. Han après a elaborar els seus plats més coneguts, el tabulé  libanés  i l’humus Sirià, així com l’origen dels seus ingredients més mediterranis dels quals aromes, sabors i colors es mesclen per crear una cuina exquisida. Han pogut identificar i provar  les espècies i herbes aromàtiques, i fer-se les seves pròpies infusions. Però un dels fets més importants ha estat comprovar com canvia el paisatge a cada lloc que han visitat. Han pogut crear diferents ‘collages’ on havien de copsar la llum i color d’aquest paisatge.

Us convidem a descobrir, com d’interessant ha estat per tots els alumnes, i no alumnes…aprendre i descobrir cultures i àmbits geogràfics totalment desconeguts i no tant llunyans del nostre país, on tenim moltes més coses a compartir del que que ens pensem. Esperem que ho gaudiu moltíssim, tant o més del que ho hem fet nosaltres.

RECULL FOTOGRÀFIC>> Doneu una ullada a les fotos de la jornada!