Friday for future

Benvolguts habitants del món, som l’alumnat de 6è de l’Instiut Escola 3 d’abril i us volem llegir aquest manifest en motiu de la setmana de l’emergència climàtica i la manifestació convocada avui dia 27 de setembre a nivell mundial.

La Terra no està en bones condicions, i si no reaccionem ràpidament, acabarem amb el planeta. Estem creant la nostra pròpia extinció! El temps corre i no hi fem res.

Hi ha gent que ara reacciona a l’emergència climàtica que estem vivint, però n’hi ha que encara no ho fa.

L’emergència climàtica és innegable. Així ho demostra l’últim informe del Grup Intergovernamental d’Experts sobre el Canvi Climàtic (IPCC): comptem amb tan sols 11 anys per reduir en un 50% les emissions de gasos d’efecte hivernacle i evitar que aquesta crisi sigui irreversible.

En definitiva, estem destrossant el món, però unint-nos al moviment de la Greta Thunberg podem aconseguir que canviï alguna cosa.

Estem cremant casa nostra i la política, la gent a la s’ha votat, estan mirant a una altra banda. La humanitat i la biosfera estan sent sacrificades perquè un reduït nombre de persones pugui continuar acumulant injustament grans quantitats de diners i riquesa.

Tot això pot canviar ara. Hem de ser protagonistes del nostre temps i repensar el valor de tot allò que ens envolta. Malgrat que hem nascut en un sistema basat en la desigualtat i l’individualisme, la veritat és que no som éssers aïllats. La nostra pròpia vida depèn de la cura d’altres persones pròximes de la mateixa manera que depèn directament de la natura i del medi que ens envolta. Organitzem-nos, teixim una xarxa com a forma de resistència davant aquest sistema que ens atomitza. La crisi ambiental ens brinda la possibilitat de construir una societat on càpiguen la justícia i la solidaritat, i convertir la política en un acte d’amor per la gent, la Terra i la vida.

Davant nostre hi ha un repte al qual la humanitat mai s’hi ha enfrontat. Busquem salvaguardar el nostre futur, posat ara mateix en qüestió. Exigim drets, exigim vida! Som la natura defensant-se a si mateixa!

La joventut, les generacions que heredarem el planeta , volem lluitar contra aquest canvi. Per fer-ho proposem que ,entre tots , en tinguem cura. Algunes mesures a tenir en compte:

• Reduir la circulació de cotxes de gasoil i benzina, en favor dels elèctrics.
  • Afavorir l’ús del transport públic, posant peatges a l’entrada de les ciutats més grans per als vehicles particulars.
  • Incentivar l’ús de plaques solars a les llars, per produir energia verda.
  • Fer un esforç per classificar millor les deixalles.
  • Eliminar l’ús de productes que no són biodegradables, com les tovalloletes humides.

Estem segurs, que si tots hi posem el granet de sorra, podrem salvar-lo!!