Projectes de l’Institut Escola

A l’escola fem un projecte per curs que el treballa  tota l’escola i és l’eix temàtic. La difusió d’aquest projecte es fa en dues fases, Carnestoltes i festa final de curs.

També fem projectes per celebrar les festes tradicionals i la cultura: castanyada, Sant Jordi, Sardages i la cobla, pastorets, donació de sang, taller de poesia, Duatló i projecte rius. A més a més la programació de diferents projectes per comunitats segons necessitats de centre, inquietuds dels alumnes i/o necessitats curriculars.

Els projectes d’entorn que treballem són:

• Projecte BIBLIOTECA: coordinats amb la biblioteca del poble, l’escola en farà ús una sessió setmanal per a cada curs durant l’horari no lectiu de la biblioteca. La cessió de l’espai ens permetrà disposar del préstec d’una varietat més gran de llibres i a més a més treballar i fomentar la lectura.
    • Projecte ARMIF: projecte innovador per fomentar l’autoavaluació docent per a millorar  i assegurar les competències professionals a estudiants del grau de magisteri. L’escola formarà part del projecte treballant durant quatre anys per aquesta millora.
    • Projecte Aprenentatge i Servei: Es tracta d’una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat. Un projecte en el qual els participants es formen treballant sobre necessitats reals del seu entorn amb l’objectiu de millorar. Es portarà a terme a la residència i centre de dia entre tots els alumnes de l’escola i els avis. Aquest projecte té per objectiu millorar el respecte, prendre consciència de les etapes de la vida i de la necessitat de compartir i aprendre en diferents entorns. Els alumnes preparen activitats i propostes relacionades amb els projectes que estaran treballant durant l’any.
    • Projecte Emprenedoria: L’emprenedoria a l’escola es planteja amb l’objectiu que l’alumnat assoleixi unes competències que li permetin tenir una actitud activa de transformació de les idees en projectes. L’objectiu del treball de l’emprenedoria és promoure en els infants les competències, valors i actituds —autonomia, iniciativa personal, creativitat, planificació, organització, presa de decisions, treball en equip que fomenten una actitud de superació personal davant la vida. L’escola dóna un gir al projecte aportant una part més ètica. Per aquest motiu els alumnes que hi participen no obtenen beneficis ni recompenses. Els diners obtinguts van directament a alguna ONG o associació.
    • Projecte voluntariat: projecte impulsat per l’AMPA i l’escola. Entenent l’entorn proper com a espai necessari pel desenvolupament de les capacitats, l’escola aposta per fer sortides setmanals pel voltant del poble amb l’ajuda de mares, pares i/o familiars voluntaris. El projecte pretén establir relacions entre escola i famílies a través de l’acompanyament de sortides matinals durant tot el curs.
    • Projecte artista a l’aula: un espai on l’alumnat té l’oportunitat d’interactuar amb un professional que no és docent; un artista que ens connecta amb el món dels adults, amb un ofici real relacionat amb l’art. A l’espai C treballem l’art dins l’escola, mitjançant la creació d’un estudi artístic lliure coordinat pels nens i nenes de l’escola conjuntament amb un artista resident. L’objectiu principal és adquirir coneixement i interès pels processos artístics a partir de l’experiència directa amb l’artista.  Aquest contacte proporciona un enriquiment mutu. L’artista també es deixa interpel·lar pels nens i nenes amb la intenció d’aconseguir un espai autogestionat pels alumnes.
    • Pla de consum de fruita: es participa amb tots els alumnes de l’escola per fomentar hàbits saludables. Es pretén que els alumnes prenguin consciència de la necessitat de menjar sa.
    • Centre de pràctiques: l’escola és centre formador d’estudiants de grau de mestres i acull a aquells que ho sol·liciten.