Formaocupa 24 Lleida

Un any més,  el 21 de març el Palau de congressos de la Llotja de Lleida va acollir la jornada Forma Ocupa 24.

El públic assistent va poder veure en acció diferents oficis i rebre orientació sobre l’oferta formativa d’FP i d’FP dual a la demarcació.

Els sectors encarregats d’engegar les demostracions van ser el sector Agroalimentari amb l’Endolcim la primavera de l’Institut de Guissona que ens va obrir la gana amb els seus pastissos de crema de llimona i merenga. El sector de la Indústria del metall i la mobilitat que amb la proposta Viu el motor de l’Institut la Caparrella van portar les reparacions de vehicles i l’ambient amb un espectacle musical a la plaça de la Llotja.

L’Institut Escola del Treball van engegar amb el taller de demostració de Robot Industrial i les seves demostracions de Química ens van fer reflexionar per Construir un món més sostenible i segur, vam descobrir estratègies amb el Joc de Comerç Internacional.

l’EASD Ondara van fer tallers d’Escultura a l’espectacle i de Gràfica publicitària (sublimació i tall en bosses tèxtils) i van muntar un photocall d’Art Urbà a la plaça de la Llotja.  L’Institut Torre Vicens ens van mostrar les tendències dels cabells i els seus acabats, un taller de colorimetria, una demostració d’audiologia i un taller de prevenció bucodental i durant tot el dia vam poder veure treballant l’alumnat d’Edificació i Obra civil a l’estand del sector; l’Institut Ronda ens va guiar per un Itinerari de sensacions per donar a conèixer el dia a dia del col·lectiu sord-ceg i ens va convidar a jugar amb el Cluedo Templer per treballar la inclusió; l’Institut Josep Vallverdú ens va convidar a Experimentar amb els sentits fent un tast d’olis; l’Escola Superior d’Hoteleria i Turisme de Lleida ens va presentar la Cuina Mol·lecular i 3 D, ens va fer una demostració de còctels i begudes i va acabar les sessions treballant la xocolata; l’Institut Mollerussa ens va convidar a Viure la primavera amb un taller de rams de flors i una demostració de pedra natural; ens vam posar en moviment amb els tallers de joc i esport de l’Institut Joan Oró i movent-nos amb l’ICEM Pallars i el PFI de l’Institut Escola Torre Queralt i l’Institut Alfons Costafreda va explicar els seus circuits de xarxes d’aigua.

A l’espai del Departament d’Educació ens van acompanyar tres empreses molt representatives de diferents sectors,  que van poder fer networking amb l’objectiu de promocionar la formació dual.

La valoració de la jornada ha estat molt profitosa, ja que ha estat un punt de trobada dels sectors professionals i tota la comunitat educativa produint-se aquestes sinergies tan necessàries en les fires professionals.