L’alumnat de 5è, de jornada medieval per la Ciutat Comtal

• Escrit realitzat per l’alumnat de 5è de Primària tutoritzat per l’Anna:

El dia 16 de gener vam passejar per la Barcelona Medieval. Ens vam trobar al passeig del Born amb el nostre guia, que ens va explicar un munt de coses i curiositats del gòtic i del romànic.

Vam visitar l’església de Santa Maria del Mar al barri de la Ribera. Van trigar 55 anys a construir-la!! Ens va explicar que s’havia cremat dues vegades i havia patit un terratrèmol. L’església és espectacular amb columnes altíssimes, vitralls molt bonics i acolorits i una gran rosassa.

A continuació, vam passejar pels carrers dels voltants, són carrers molt estrets i hi ha molts carrers que tenen nom dels oficis d’aquell temps, carrer dels Boters, carrer dels Argenters, carrer dels Candelers… Pel camí vam poder veure diferents palaus gòtics on vivien els nobles.

Finalment, vam arribar a una gran plaça on hi havia la Generalitat i l’Ajuntament i vam acabar a la Catedral. Més tard, ens vam trobar amb els companys de 6è al Parc de la Ciutadella, vam dinar i jugar.

Ens va agradar molt la sortida però vam arribar molt cansats.

A continuació, us deixem la galeria d’imatges de la jornada en accés restringit perquè les pugueu veure i descarregar. Per accedir-hi, cliqueu a la foto de “més” i identifiqueu-vos amb el correu @trespins.com.