Projecte educatiu

El Projecte Educatiu de l’Escola Solcunit és el document que ha de guiar l’activitat del centre i dels seus membres.

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (art.91) estableix que tots els centres vinculats al Servei d’Educació de Catalunya han de disposar de projecte educatiu. El projecte educatiu, que és la màxima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu.
Totes les línies d’actuació que es planifiquin, han de ser coherents amb el contingut del PEC. El PEC orienta i vincula les actuacions de tots els membres de la comunitat escolar, que l’han de respectar.

L’Escola Solcunit és una escola pública, i com a tal, la nostra identitat i caràcter propi, estan d’acord amb els principis que es recullen a l’article 93.2 de la LEC, que ens defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la diversitat. I com a centre públic, i segons l’article 93.3 de la mateixa llei, s’especifica d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació, de retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l’excel·lència i de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.

Altres trets que caracteritzen el centre són el foment de l’educació per a la salut, com per exemple participant en el Pla de Consum de Fruita; apostem per la sostenibilitat i la cura del medi ambient (Escola Verda); l’escola promou també la resolució de conflictes a partir de la reflexió i el diàleg (Projecte de convivència i mediació escolar); promou la participació en activitats proposades pel municipi (sortides a peu pel poble, visites pedagògiques a la biblioteca municipal, a la ràdio, a l’Ajuntament, a la Llar d’avis, tallers de coeducació, formació de mediadors/es, parc de trànsit, …) i també en altres activitats, com per exemple tallers de l’Agència Catalana del Consum, aproximació local i internet segura, concursos escolars…

L’escola aposta per ser una escola innovadora, treballant en projectes com per exemple “Els Escacs a l’Escola”, el projecte de música “Un infant, un instrument”, o el treball per projectes, formant part de la Xarxa de Competències Bàsiques. Aquests projectes a més de ser innovadors, tracten de treballar la inclusió escolar. Estem encetant també un nou projecte de Pati, com a instrument de millora del clima i cohesió escolar.

L’Escola Solcunit aposta també per la inclusió de les noves tecnologies en la pràctica educativa, incorporant l’ús de les TIC de manera transversal i promovent l’aprenentatge primerenc de la primera llengua estrangera des de I3.

L’Escola Solcunit tracta de treballar valors com la solidaritat, la tolerància, el respecte vers els altres i cap les diferències entre uns i altres i procurem ensenyar a ser crítics i participatius dins la societat.

Per ser respectuosos amb la diversitat, tenim en compte les diferents procedències, orígens i ritmes del nostre alumnat, per tal d’atendre les necessitats de cadascú.

Participem també en el Pla Educatiu d’Entorn del nostre municipi, formant-nos i col·laborant conjuntament amb els altres centres educatius de la població.

Impulsem i fomentem la formació continuada del claustre amb la participació activa a través del Pla de formació de Zona i d’altra formació del Departament d’Educació.

Projecte educatiu part 1

Projecte educatiu part 2