Reconeixement de centre amb projecte d’innovació pedagògica

En data 27 de febrer de 2019 s’ha publicat la Resolució per la qual es fa públic el reconeixement de l’Escola Solcunit com a centre amb Projecte d’innovació pedagògica “Juguem als escacs ( els escacs a l’escola) reconegut segons la Resolució ENS/1542/2018, de 2 de juliol, per la qual s’obre convocatòria pública per al reconeixement de projectes d’innovació pedagògica de centres educatius.

L’Escola Solcunit va començar a treballar en aquest projecte el curs 2013-2014. És un projecte que s’ha implementat a l’etapa d’educació primària des de l’àrea de Matemàtiques.

El curs 2013-2014 es comença a desenvolupar i a implantar el projecte de “Juguem als escacs” dins de l’horari   lectiu. Dues mestres de l’escola van rebre la formació per a impulsar el projecte, i van fer la transferència a la resta del claustre. Al llarg del curs escolar 2013-2014 es programen les primeres activitats del projecte, amb un calendari d’aplicació i un horari. El curs 2014-2015 es fa traspàs al claustre amb una formació de centre.

Existeixen molts estudis que avalen el potencial dels escacs com a eina educativa, com per exemple el Projecte “Aprenent a pensar”, estudi a Nova York ( van participar més de cent escoles públiques durant quatre anys), mètode del problema (John Dewey); estudis de la Universitat de La Laguna, intel·ligències múltiples de Gardner, eficàcia dels escacs en el tractament del TDAH.

Els objectius del nostre projecte són a grans trets:

1. Incidir en la innovació didàctica i l’aplicació de metodologies matipulatives i competencials.
  2. Introduir el joc dels escacs dins de l’horari lectiu, en una sessió quinzenal dins de l’àrea de matemàtiques.
  3. Treballar la capacitat de concentració, d’atenció, la creativitat i la imaginació.
  4. Aprendre de l’encert i de l’error.
  5. Saber guanyar i perdre amb esportivitat.
  6. Acceptar i seguir les normes del joc.
  7. Treballar diferents conceptes matemàtics a partir dels escacs: càlcul mental, àrees, eixos de coordenades, simetries, operacions amb els valors de les peces…)
  8. Aprendre el moviment de les peces i les normes bàsiques del joc.
  9. Afavorir la comprensió lectora i les habilitats lingüístiques generals.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *