Dificultats en l’aprenentatge. El diagnòstic és fonamental

Font:

El 93-95% dels estudiants amb dificultats per llegir podrà fer-ho amb normalitat a la fi del segon grau si rep l’ajuda adequada. Per contra, el 75% dels que la reben després dels nou anys les mantindrà durant la resta de la seva vida.
Un problema d’aprenentatge és un trastorn neurològic que no es pot curar, però si tractar-se. Els nens que els pateixen són tan o més intel·ligents que els altres, però si reben una educació tradicional poden patir algunes dificultats.

Els principals símptomes són problemes relacionats amb el llenguatge: lectura i escriptura, vocabulari, matemàtiques, tot i que també amb les rutines, el comportament i les relacions socials. Bons indicadors dels problemes d’aprenentatge són els trastorns auditius i de processament visual, la dislèxia, la discalcúlia i la disgrafia.

Els pares i mares són els primers que poden notar si els fills tenen problemes d’aprenentatge. En aquests casos, és important que actuïn amb rapidesa: es important fer entendre al nen que simplement aprèn diferent. Per això no ha de tenir por d’admetre que el nen té dificultats de procés d’aprenentatge. A partir d’aquí el pot començar a ajudar:

  • No tingui por a avaluar el seu fill immediatament.
  • Reuneixi’s i col·labori amb els mestres, orientadors i altres professionals: és important que entengui el sistema educatiu.
  • Informi’s dels respectius drets i responsabilitats legals.
  • Identifiqui i enforteixi els punts forts del seu fill; defineixi també les àrees febles i proporcioni-li estratègies i motivació per gestionar les seves dificultats
  • Aprengui tot el que pugui sobre els problemes d’aprenentatge: així podrà ajudar-lo millor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>