Activitat zentangle 1r ESO
22/05/20Hola a tots! a una de les ultimes activitat vam treballar el Zentangle. L’objectiu era veure si algun alumne es concentrava tant que entrava en un estat meditatiu superior… de moment no tinc noticies de que cap alumen s’hagi il·luminat però molts d’ells han fet… Llegeix més»
TALLER DE TECNOLOGIA A CASA CORRIOLA I POLISPAST
14/05/20Els alumnes de tercer d’ESO han creat polispast i corrioles a casa.
Felicitats per la feina!!
MAGNITUDS FÍSIQUES EN PALANQUES I PLA INCLINAT
14/05/20Els alumnes de tercer d’ESO han estat estudiant les magnituds físiques de les màquines simples. Han calculat l’avantage mecànic després de fer servir una màquina simple com el pla inclinat i la palanca.
Aquí teniu una mostra d’algunes de les imatges que han adjuntat en les… Llegeix més»
Art at home challenge 4t
14/05/20Aquí teniu les obres d’art que han imitat amb molt de talent els alumnes de 4t.
Art at home challenge 1r
14/05/20Els nostres alumnes s’han convertit en obres d’art!
Aquestes son les obres d’art que han imitat magistralment els alumnes de 1r.
Art at home challenge 2n
14/05/20Aquí teniu les obres d’art que han imitat excepcionalment els alumnes de 2n.
Foto-còmics 4t
07/05/20Hola a tothom!!
Aquí teniu els foto-còmics que els alumnes de 4t de la ESO han fet durant aquests dies de confinament!!!
Foto-còmics 2n
07/05/20Hola a tothom!!
Aquí teniu els foto-còmics que els alumnes de 2n de la ESO han fet durant aquests dies de confinament!!!
Foto-còmics 1r
07/05/20Hola a tothom!!
Aquí teniu els foto-còmics que els alumnes de 1r de la ESO han fet durant aquests dies de confinament!!!
Vídeo el missatge dels alumnes
23/04/20Els alumnes de secundària ens volen desitjar una bona diada de Sant Jordi, i ens envien missatges molt positius per poder afrontar millor el confinament.
Molt bona diada a tothom!!! ???
EL MEU DIARI DE CONFINAMENT
23/04/20Aquesta setmana he fet més o menys el mateix tots els dies ja que no es pot sortir de casa. Em llevo a les 12:00 aproximadament.Estic mitja hora amb el mòbil, després faig una mica de deures, menjo, faig una mica més de deures o estic amb el mobil o faig una mica d’esport mentres que el meu germà fa les seves dues hores de play. Després jugo jo les dues hores, quan acabo sopem, després em dutxo i veiem Netflix al menjador. Alguns dies he fet videotrucada. El dilluns amb la meva tieta que estava a Nepal per ha pogut tornar i també vaig fer amb els meus avis. El dimarts després de la trucada d’anglès vaig fer trucada amb alguns de classe fins les 18:00. El dimecres també vaig fer trucada amb el meu pare que feia temps que no ens veiem.
I això és el que he fet en aquest confinament.
Íker Pérez 3r d’ESO
GREGUERÍAS
22/04/20JOCS FLORALS AL SOL-IXENT
22/04/20Jocs Florals al Sol-Ixent
Sabeu el que son els Jocs Florals? Bé, jo tampoc ho sabia ,però el fet d’haver estat tant de temps a casa confinada, m’ha fet que em passi les hores tancada a l’habitació, que si fent deures, estudiant,…
Un d’aquest dies em vaig posar a fer deures de català, i quan vaig acabar-los els vaig marcar a la meva agenda. Al costat dels deures de català em vaig apuntar: “pensar text de Sant Jordi pels Jocs Florals”, i per un moment em va venir al cap: “quin deu ser el motiu pel qual se celebren els Jocs Florals a l’escola?” I com que sóc una persona que tot em crida l’atenció, ho vaig buscar per internet.
Els Jocs Florals són un certamen literari que es va crear a partir del segle XIX i s’associa amb la Renaixença, el naixement del catalanisme. A la ciutat de Barcelona es van fer per primera vegada el primer diumenge de maig de 1859 gràcies a les iniciatives d’Antoni de Bofarull i Víctor Balaguer, amb el lema: Pàtria, Fe, Amor, en al·lusió als tres premis ordinaris: la Flor Natural o premi d’honor, que es lliurava a la millor poesia amorosa, l’Englantina d’Or a la millor poesia patriòtica i la Viola d’or i argent al millor poema religiós. El guanyador de tres premis era nomenat amb el títol de Mestre en Gai Saber.
Tres persones molt importants amb el títol de Mestre en Gai Saber van ser:
L’any 2010 Elisabet Guimerà millor poesia patriòtica i millor filòloga en llengua catalana a l’escola Sol-Ixent, va guanyar el premi: l’Englantina d’Or. L’’any 2012, Maria Jesús Cervantes coneguda com a “Txus”, millor poesia amorosa i millor filòloga en llengua castellana a l’escola Sol-Ixent, va guanyar el premi: la Flor Natural. (A veure si algun dia els hi ensenya alguna de les seves poesies als seus alumnes…). I, finalment, l’any 2014 Ana Folch i Torres millor poema religiós i millor historiadora de l’escola Sol-Ixent va guanyar el premi: la Viola d’Or.
A més, hi havia altres premis extraordinaris, com la Copa Artística, a la millor composició en prosa, o d’altres patrocinats per institucions o particulars.
Ara ja sabeu perquè es fan els jocs florals a l’escola Sol-Ixent en honor a les nostres Mestres en Gai Saber de llengua catalana, llengua castellana i història. Ara s’entén que tant a l’Elisabet com a la Txus els agradi tant explicar als seus alumnes la part de literatura de cada tema i a l’Ana li apassioni fer-ho d’història.
He tingut la necessitat d’escriure aquest text pel fet de fer-vos reconèixer tot el que feu per tots nosaltres, no només a les professores de llengua i d’història sinó a tots i totes que formeu part de l’escola Sol-Ixent i que sigui per molts anys més!!!
Estela Ruzafa 4t d’ESO
EL MEU DIARI DE CONFINAMENT
22/04/20Querido diario
22/04/20Día 27/3, Viernes
Querido diario,
Hoy es el segundo viernes que me quedo en casa. Llevamos por lo menos dos semanas encerrados en este pequeño piso. Hoy, mis padres no han tenido que salir a buscar provisiones, así que los cuatro estamos juntos. Intenté avanzar el vídeo… Llegeix més»
Segueix-nos!