Benvinguda al curs escolar 22-23

L’Escola Sant Nicolau us dona la benvinguda al nou curs escolar 2022-2023. Esperem i desitgem que sigui molt profitós per a tots vosaltres. Us fem arribar la guia on es recullen les informacions més generals que fan referència a l’organització i funcionament de l’Escola.

Per a qualsevol dubte o aclariment restem a la vostra disposició.

Claustre de mestres i equip directiu.

Projecte Educatiu

L’escola es proposa dins del seu projecte educatiu:

–              Desenvolupar l’esperit crític de l’alumnat.

–              Fomentar la creativitat i la iniciativa individual, així com la interacció col·lectiva i el treball en equip.

–              Desenvolupar l’esperit de col·laboració entre els alumnes, de forma que aprenguin a respectar les diferències individuals en quant a aptitud, motivacions i ritmes d’aprenentatge.

–              Fomentar el treball en equip com a base per a la socialització, així com els debats, els col·loquis i qualsevol altra tècnica que ho faciliti.

–              Proporcionar un tipus d’educació que sigui útil per a la vida quotidiana, i que incorpori les noves tecnologies, cada vegada més presents en la societat actual.

–              Desenvolupar aptituds i hàbits per a la interiorització en l’alumne de valors democràtics.

–              Facilitar el desenvolupament integral de tots i cadascun dels alumnes sense cap tipus de distinció segons les seves característiques físiques, lingüístiques o ideològiques.

–              Capacitar els alumnes perquè siguin capaços de desenvolupar-se de manera integral segons les capacitats sense distinció de sexe.

–              Utilitzar metodologies on els alumnes tinguin un paper actiu a l’hora de realitzar els aprenentatges: projectes, tallers, etc…

 

Guia del curs

Accés al centre

L’alumnat entrarà i sortirà per les portes que estan situades als patis.

Les portes del centre s’obriran a les hores d’inici (9.00h i 15.00h), per tal que l’alumnat pugui accedir al recinte escolar i es tancaran 5 minuts més tard. A l’hora de sortir (12.30h i 16.30h), la porta d’infantil s’obrirà 5 minuts abans per tal de facilitar la recollida dels alumnes.

Durant els mesos de Setembre i Juny les portes s’obriran a les hores d’inici (9.00h), per accedir al recinte escolar i es tancaran 5 minuts més tard. A l’hora de sortir (13h), la porta d’infantil s’obrirà també 5 minuts abans.

Les entrades i sortides de l’alumnat un cop iniciades les classe s’hauran de justificar per escrit als tutors o tutores.

En cas d’absència, caldrà justificar-ne el motiu, trucant a l’escola o a través de Dinantia amb el codi PIN que permet signar a nivell legal.

Us recordem que no es poden dur maletes de rodes al centre. En tot cas es permetrà que un cop dins al centre la maleta es pugui penjar a l’esquena.

 

Ús de l’agenda / Dinantia

És important que qualsevol incidència o canvi referent a l’alumnat es notifiqui per Dinantia al tutor/a.

Donada la importància de l’agenda a Primària, us aconsellem que tingueu en compte de revisar-la diàriament.

Qualsevol canvi de telèfon, domicili, etc… cal comunicar-ho a secretaria, a través de l’agenda o per Dinantia.

L’agenda també és l’eina on s’anoten els deures i activitats escolars i s’utilitza perquè l’alumnat planifiquin la seva feina i la família en pugui fer un seguiment.

 

Ordre i higiene Personal

L’alumnat ha de tenir cura del seu aspecte personal, anar net i convenientment vestit.

Cal que el calçat sigui cordat, amb cinta adherent, sobretot pels més petits.

Els dies d’educació física l’alumnat ha de portar roba i calçat esportiu.

A Infantil l’alumnat haurà de dur sabatilles còmodes que es quedaran a l’aula.

 

Esmorzars

A l’escola han de portar l’esmorzar que menjaran a l’aula abans de l’esbarjo. Recomanem fer ús de carmanyoles per posar l’esmorzar i evitar les bosses de plàstic i sobretot l’alumini. Recomanem portar fruita dimarts i dijous.

Per qüestions relacionades amb el medi ambient i amb la salut no es podran dur sucs ni iogurts líquids.

Us recordem que a partir de 3r de primària no es celebren els aniversaris.

 

Lliurament d’informes i entrevistes

A educació infantil i primària s’enviaran informes durant el curs escolar per mitjà de Dinantia.

Per tal d’aconseguir una informació més completa de l’alumnat, considerem necessaris els contactes amb les tutores i els tutors. Cadascun d’elles i ells us comunicaran el dia i l’hora a través de Dinantia o amb l’agenda. També hi haurà una reunió de grup a inici de curs per tal d’explicar els objectius de l’any, i una entrevista personal, com a mínim, durant el curs.

 

Treballs per a casa

Considerem que, si bé l’adquisició de coneixements s’ha de fer dins l’horari escolar, és necessària la realització d’activitats complementàries, fora de l’escola, per afermar les destreses treballades. Aquestes activitats estan graduades segon l’edat i curs de l’alumnat i impliquen recerca d’informació, realització d’exercicis i treball no acabat a l’aula.

 

Activitats complementàries

Les sortides que es fan al llarg del curs, siguin excursions, colònies o sessions de teatre estan relacionades amb el currículum escolar i per tant, és molt aconsellable que tots els infants en puguin participar.

Per raons evidents les activitats han de ser aprofitades pel màxim nombre de l’alumnat possible, i no es podran realitzar sortides o colònies en els quals no hi participi la majoria de l’alumnat.

Les excursions impliquen un canvi en l’horari habitual del centre i poden tenir també hores de sortida i arribada anteriors i posteriors a l’habitual.

El pagament de les sortides complementàries es farà trimestralment per Dinantia amb data límit.

Fora de termini no s’admetrà cap petició i caldrà trucar a l’escola per a casos personals.

 

Medicaments

El professorat del centre no administra medicaments llevat dels casos de malaltia crònica. En cas de ser necessari administrar algun medicament, cal portar la recepta del metge i una autorització de la família signada.

En cas de diarrees, febre, polls… caldrà que l’alumnat es quedi a casa fins que s’hagi solucionat del tot el problema.

 

Ajuda’m a créixer. Cicle Inicial.

Mares i pares, àvies i avis, tietes i tiets, al llarg d’aquests dos anys m’heu d’ajudar a

SER RESPONSABLE DE:

–              La motxilla i el material escolar,  i a portar l’equip d’educació física i l’esmorzar.

A SABER FER:

–              Vestir-me i despullar-me sol, cordar-me les sabates tot/a sol/a, menjar de tot i utilitzar els coberts correctament en un temps adequat.

–              Dormir a la meva habitació de a deu hores cada dia.

–              A deixar la roba ben posada i al lloc que li correspongui.

–              Endreçar les joguines després de jugar sense que ningú m’ho demani.

–              Col·laborar en les tasques de casa.

–              A ser amable i demanar les coses “si us plau” i donar les “gràcies”.

–              Aprendre’m la meva adreça i els telèfons dels pares.

–              A fer-me responsable dels deures disposant d’un espai de treball on pugui estar tranquil/la, ben il·luminat i amb els estris necessaris per realitzar-los.

–              A ser curós/a i a recordar-me de les informacions de l’escola.

–              A anar a l’escola amb un vestuari còmode i adequat, ben calçat i sense complements que em puguin distreure.

 

Ajuda’m a créixer. Cicle Mitjà.

Pares i mares, avis i àvies, tietes i tiets, al llarg d’aquests dos anys m’heu d’ajudar a ASSOLIR ELS HÀBITS següents…

–              He d’aprendre a organitzar-me correctament la carpeta. No cal que me l’ordeneu vosaltres perquè llavors no ho sabré fer sol/a. Ajuda’m a aprendre’n, gràcies.

–              A partit de 3r ja necessito el meu estoig personal de treball. És important que aprengui a revisar el material per tenir-lo a punt a l’hora de treballar i renovar tot allò que falti.

–              A casa he de tenir un horari per poder-lo mirar cada dia, així sabré què haig de portar cada dia a la meva motxilla i quan he de preparar l’equipament d’educació física.

–              Per tal que aprengui a organitzar-me el material, veureu que tot té etiquetes amb el meu nom i si no en té demanar-ho al tutor/a.

–              L’equipament d’educació física, així com jaquetes i abrics els he de portar marcats amb el nom i si tinc una veta llarga ho podré penjar millor.

–              No cal que em recordeu els deures que he de fer. Recordeu-me que miri l’agenda, ja que tot ha d’estar apuntat. He d’aprendre a fer-me responsable. Si no faig els deures, a l’escola ja em recordaran quines són les meves obligacions.

–              Els deures són tasques que ja hem treballat a l’escola i els he de saber fer sol/a. Si tinc algun dubte ja us ho preguntaré.

–              És important trobar un lloc tranquil a casa per tal de realitzar els deures amb l’atenció adequada.

–              Deixeu-me portar la meva motxilla, carpeta o material d’educació física, és la meva responsabilitat.

Ajuda’m a créixer. Cicle Superior.

Pares i mares, avis i àvies, tietes i tiets, al llarg d’aquests dos anys m’heu d’ajudar a ASSOLIR ELS HÀBITS següents…

–              Potenciar el meu esforç i dedicació a la feina de l’escola i a complir amb les meves obligacions.

–              Acostumar-me a preguntar els dubtes que tinc, i assegurar-me que he entès bé allò que he de fer.

–              Estar atent/a, i aprofitar el temps.

–              Fer les coses que toquen, estar en silenci i ajudar sempre que calgui.

–              Comportar-me bé i amb educació.

–              Reflexionar sobre el que ha passat si arriben notes de l’Escola.

–              No esperar que em justifiqueu quan no compleixi amb les meves responsabilitats: fer els deures, estudiar, portar el material i dossiers necessaris per fer la classe…

–              Fer un bon ús, amb el vostre ajut, de l’ordinador, d’Internet i del telèfon.

–              Dormir prou per descansar les hores necessàries ( 10 hores aproximadament ).

–              Planificar la setmana per fer els deures i treballs a l’agenda. Si em reviseu l’agenda de tant en tant, estareu assabentats de la feina que tinc.

–              Aprendre que hi ha aspectes sobre els quals els adults teniu l’última paraula i que no es poden negociar. Hi ha d’altres aspectes, però, que en podem parlar i arribar a acords.

–              Posar molta atenció quan m’ensenyeu els límits.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>