Guia d’inici de curs

Accés al centre

L’alumnat entrarà i sortirà per les portes que estan situades als patis.

Les portes del centre s’obriran a les hores d’inici (9.00h i 15.00h), per tal que l’alumnat pugui accedir al recinte escolar i es tancaran 5 minuts més tard. A l’hora de sortir (12.30h i 16.30h), la porta d’infantil s’obrirà 5 minuts abans per tal de facilitar la recollida dels alumnes.

Durant els mesos de Setembre i Juny les portes s’obriran a les hores d’inici (9.00h), per accedir al recinte escolar i es tancaran 5 minuts més tard. A l’hora de sortir (13h), la porta d’infantil s’obrirà també 5 minuts abans.

Les entrades i sortides de l’alumnat un cop iniciades les classe s’hauran de justificar per escrit als tutors o tutores.

En cas d’absència, caldrà justificar-ne el motiu, trucant a l’escola o a través de Dinantia amb el codi PIN que permet signar a nivell legal.

Us recordem que no es poden dur maletes de rodes al centre. En tot cas es permetrà que un cop dins al centre la maleta es pugui penjar a l’esquena.

Ús de l’agenda / Dinantia

És important que qualsevol incidència o canvi referent a l’alumnat es notifiqui per Dinantia al tutor/a.

Donada la importància de l’agenda a Primària, us aconsellem que tingueu en compte de revisar-la diàriament.

Qualsevol canvi de telèfon, domicili, etc… cal comunicar-ho a secretaria, a través de l’agenda o per Dinantia.

L’agenda també és l’eina on s’anoten els deures i activitats escolars i s’utilitza perquè l’alumnat planifiquin la seva feina i la família en pugui fer un seguiment.

Ordre i higiene Personal

L’alumnat ha de tenir cura del seu aspecte personal, anar net i convenientment vestit.

Cal que el calçat sigui cordat, amb cinta adherent, sobretot pels més petits.

Els dies d’educació física l’alumnat ha de portar roba i calçat esportiu.

A Infantil l’alumnat haurà de dur sabatilles còmodes que es quedaran a l’aula.

Esmorzars

A l’escola han de portar l’esmorzar que menjaran a l’aula abans de l’esbarjo. Recomanem fer ús de carmanyoles per posar l’esmorzar i evitar les bosses de plàstic i sobretot l’alumini. Recomanem portar fruita dimarts i dijous.

Per qüestions relacionades amb el medi ambient i amb la salut no es podran dur sucs ni iogurts líquids.

Us recordem que a partir de 3r de primària no es celebren els aniversaris.

Lliurament d’informes i entrevistes

A educació infantil i primària s’enviaran informes durant el curs escolar per mitjà de Dinantia.

Per tal d’aconseguir una informació més completa de l’alumnat, considerem necessaris els contactes amb les tutores i els tutors. Cadascun d’elles i ells us comunicaran el dia i l’hora a través de Dinantia o amb l’agenda. També hi haurà una reunió de grup a inici de curs per tal d’explicar els objectius de l’any, i una entrevista personal, com a mínim, durant el curs.

Treballs per a casa

Considerem que, si bé l’adquisició de coneixements s’ha de fer dins l’horari escolar, és necessària la realització d’activitats complementàries, fora de l’escola, per afermar les destreses treballades. Aquestes activitats estan graduades segon l’edat i curs de l’alumnat i impliquen recerca d’informació, realització d’exercicis i treball no acabat a l’aula.

Activitats complementàries

Les sortides que es fan al llarg del curs, siguin excursions, colònies o sessions de teatre estan relacionades amb el currículum escolar i per tant, és molt aconsellable que tots els infants en puguin participar.

Per raons evidents les activitats han de ser aprofitades pel màxim nombre de l’alumnat possible, i no es podran realitzar sortides o colònies en els quals no hi participi la majoria de l’alumnat.

Les excursions impliquen un canvi en l’horari habitual del centre i poden tenir també hores de sortida i arribada anteriors i posteriors a l’habitual.

El pagament de les sortides complementàries es farà trimestralment per Dinantia amb data límit.

Fora de termini no s’admetrà cap petició i caldrà trucar a l’escola per a casos personals.

Medicaments

El professorat del centre no administra medicaments llevat dels casos de malaltia crònica. En cas de ser necessari administrar algun medicament, cal portar la recepta del metge i una autorització de la família signada.

En cas de diarrees, febre, polls… caldrà que l’alumnat es quedi a casa fins que s’hagi solucionat del tot el problema.