ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els Consells Escolars.

Què és un Consell Escolar?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• El director del centre, que n’és el president.
  • La secretària (amb veu però sense vot).
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 3 mestres elegits pel Claustre.
  • 2 membres elegits per les famílies.
  • 1 representant de l’AMPA.

TOTAL = 9 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots els membres han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector famílies i sector mestres). Excepte:

• El director i la secretària.
  • La representant de l’Ajuntament que el designa l’Alcaldessa.
  • La representant de l’AMPA que el designa la pròpia associació.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR FAMÍLIES

• A partir del 2 de novembre es penjarà el cens al plafó informatiu del rebedor de l’escola.
  • Poden ser candidats al sector famílies: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir aquest imprès i presentar-lo al despatx el dia 17 de novembre.
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre.
  • Mesa electoral: director i dos pares, mares o tutor/a legal. Actua de secretari/a el pare, mare o tutor/a legal de menys edat.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat dels membres representants de les famílies d’alumnes (aquestes eleccions són 1 membres de cada sector).

Més informació al següent enllaç.

Calendari de la convocatòria d’eleccions al Consell Escolar

MES DIA HORA LLOC ACTE
NOVEMBRE 2 12 Tauler d’anuncis Publicació del cens sector FAMÍLIES
2 12 Sala de mestres Publicació del cens sector MESTRES
3/5 9:30-10:30 Despatx de Direcció Presentació reclamacions al cens
8 9:30 Sala de mestres Sorteig designació membres mesa electoral FAMÍLIES
10 16:30 Despatx de Direcció Constitució Mesa sector MESTRES
10 16:30 Despatx de Direcció Constitució Mesa sector FAMÍLIES
17 9:00-17:00 Despatx de Direcció Presentació candidatures sector famílies
22 9:30 Tauler d’anuncis Publicació candidatures sector famílies
24 16:30 Menjador ELECCIÓ FAMÍLIES
24 11 Sala de mestres ELECCIÓ MESTRES
25 9:30 Tauler d’anuncis Proclamació candidats electes
DESEMBRE 13-17 16:40 TELEMÀTIC Constitució Consell Escolar (renovat)

(RESOLUCIÓ EDU/3043/2021, de 6 d’octubre publicat al DOGC Núm. 8521 – 13.10.2021)

Més informació i a les webs: www.gencat.cat/ensenyament  –  agora.xtec.cat/escsantjordi/.

Raul Sánchez Doblado

President del Consell Escolar