Carnaval

Carnaval curs 2021-22

Aquest any hem recuperat diferents actes vinculats amb les festivitats que celebrem al centre, com és en aquest cas la festa de carnaval.

Durant la setmana del 21 al 25 de febrer a l’escola s’han realitzat diferents activitats i dinàmiques relacionades amb aquesta festa tan divertida i esbojarrada!

Com ja es va fer el curs anterior, es tornaran a exposar els punts respecte què han de fer els grups de l’institut escola per aportar a que aquests dies siguin encara més entretinguts!

• Grups de primària: Pensar i escriure un rodolí relacionat amb el nom de la classe.
  • 3r: S’encarrega de fer els cartells de Carnaval per guarnir l’escola. Els podreu veure a la part inferior.
  • 4t: Elaborar el pregó que a causa de la situació actual s’haurà de llegir a cadascuna de les aules.
  • 6è: Pensar les consignes.

Cartells

Tot seguit us deixem amb els cartells que va elaborar 3r!

El cartell guanyador del concurs va ser el següent!

Pregó

El grup de 4t es va encarregar d’agrupar els rodolins fets per la resta de grups-classe de l’escola i confeccionar el pregó de carnestoltes:

Consignes

De la mateixa forma que l’any anterior han estat les i els alumnes de 6è de l’escola els encarregats de proposar les consignes per portar-les durant el dimarts, dimecres i dijous!

Així van quedar les consignes!

Rua

Una de les grans novetats d’aquest any va ser la rua de carnaval que vam poder portar a terme i compartir tot l’alumnat del centre amb col·laboració de les famílies! Molts dels alumnes tenien ganes de viure aquesta experiència.

Carnaval curs 2020-21

Del 8 al 12 de febrer de 2021 celebrem diferents actes i activitats a l’escola relacionades amb el carnaval.

Per poder celebrar aquesta setmana tan divertida, tots els grups del centre van portar a terme una o vàries tasques vinculades amb l’organització i el funcionament d’aquesta festivitat.

Tot seguit exposem la responsabilitat de cadascuna d’aquestes classes:

• 6è: Pensar les consignes.

Amb el recolzament de tot l’alumnat de l’escola la seqüència d’actes i esdeveniments de la setmana de Carnaval a l’Escola Santiga va quedar estructurada de la següent forma:

1.Dilluns:

A causa de la situació actual protagonitzada per la COVID-19 aquest any no vam poder donar la benvinguda al Rei Carnestoltes al pati de l’escola tots plegats, com sí que hem fet els darrers anys. No obstant, deixem unes petites imatges de l’any passat sobre la rebuda del Rei Carnestoltes.

A més, al dilluns al matí, cada classe, va realitzar la votació dels cartells que van confeccionar les nenes i nens de 3r, on s’anunciava l’inici de la setmana de Carnaval. El resultat de la votació es va anunciar el mateix dilluns a la tarda. Us deixem les imatges corresponents als cartells de 3r.

Els cartells guanyadors van ser els següents:

Posteriorment es va fer la lectura del pregó amb el conjunt dels rodolins creats per les diferents classes de l’escola. Aquest any el pregó es va haver de llegir a l’interior de cadascuna de les aules, així com la visualització d’un vídeo on l’alumnat de 6è ens comunicava quina seria la primera consigna a seguir en aquesta setmana de Carnaval.

2.Dimarts, dimecres i dijous:

Durant aquests dies l’alumnat i el professorat del centre van complir amb les consignes encomanades. Tal com diu el cartell que apareix a la part superior, les consignes van quedar classificades de la següent manera:

• Dimarts: Si a l’escola vols arribar un pijama hauràs de portar.
  • Dimecres: Si al Carnestoltes alegria li vols oferir porta un accessori divertit.
  • Dijous: Pinta, dibuixa, retalla l’Univers i enganxa pel cos com si res.

Carnaval 2019-20 ( a actualitzar )

3.Divendres:

Durant el matí del divendres dia 12 l’alumnat de l’escola va realitzar un taller de màscares de diferents tipus que es van poder emportar a casa.

A la tarda les nenes i els nens de l’escola, per torns, van poder lluir les seves divertides disfresses, així com gaudir d’una gran exhibició de batucada que va preparar el grup de 3r prèviament en les sessions de “Percutap”.

Després de cada exhibició ( corresponent als diferents torns esmentats anteriorment ) l’alumnat de l’escola va poder gaudir d’una estona per poder ballar, jugar i fer xerinola amb la resta de companys/es del seu grup-classe.