ENTORNS AUTÒNOMS

ELS ENTORNS AUTÒNOMS A INFANTIL

En aquests ENTORNS juguem de forma autònoma mentre aprenem.

L’alumnat d’infantil escull en quin dels espais vol anar en conversa a l’aula. En aquests espais s’interacciona amb l’alumnat de tot el parvulari. P-3 inicia els entorns en el moment en que les nenes i els nens estan preparats per fer-ho.

Els entorns consten de diferents propostes dissenyades per desenvolupar les capacitats de manera globalitzada.

L’alumnat es distribueix en les diferents aules i passadissos, els espais estan ja preparats per la realització de les diferents propostes. A cada espai l’infant pot realitzar diferents activitats relacionades amb una mateixa proposta.

Aquests entorns són Juguem a ser, Arquitectura , Petits exploradors, Som artistes, Ens movem, Petits mons , Dansem la música, Fer i desfer, Gaudim dels contes, Fet a mà, Llum i foscor… aquests entorns es van canviant, modificant i s’hi fan les adaptacions pertinents al llarg del curs.

Als ENTORNS AUTÒNOMS d’educació PRIMÀRIA  de català duem a terme 5 propostes d’activitats a cada sessió, de manera rotativa. Les propostes estan enfocades al treball de la comprensió lectora i l’expressió
escrita. Les duem a terme a partir de jocs d’ortografia, dictats en diferents formats, activitats interactives amb tauletes, jocs d’escriptura i gramàtica, la creació de textos a partir de diferents models i tipologies textuals…

En els ENTORNS AUTÒNOMS de matemàtiques també realitzem 5 activitats per cada sessió, de manera rotativa. Les propostes giren al voltant de la geometria, la mesura, la probabilitat i l’atzar,, les gràfiques, Maths Thinkers (propostes en anglès ) i la botiga, on treballen la resolució de problemes, els decimals, l’ús de la calculadora…entre altres activitats.