Comunicació

PLA DE COMUNICACIÓ DIGITAL
INTRODUCCIÓ

El Pla de Comunicació digital té com a objectiu principal organitzar i optimitzar els canals de comunicació digitals interns i externs de l’escola.

La comunicació efectiva amb la comunitat escolar és fonamental per a l’èxit i el bon funcionament de l’escola. A través d’aquest pla, establim les estratègies de comunicació per a garantir una interacció transparent i eficient amb els diferents membres de la nostra comunitat educativa.

L’escola utilitza diversos canals de comunicació. Diferenciem entre la comunicació interna i la comunicació externa.

COMUNICACIÓ INTERNA

La comunicació interna engloba les comunicacions de totes les persones dels diferents àmbits que hi ha a l’escola: professorat, famílies, alumnat, equip directiu i PAS. Ens ha d’ajudar a implicar tothom en el projecte educatiu per tal de crear un clima de confiança i motivació. L’essència de la comunicació interna és comptar i donar a conèixer a la comunitat educativa el que el centre està fent, així com rebre informació rellevant per a millorar la seva intervenció.

Dinantia

Aquesta plataforma digital és la via de comunicació digital principal entre l’escola, l’equip de mestres i les famílies. L’equip directiu té el rol d’administrador del sistema. Aquesta plataforma serveix per a la comunicació amb les famílies sobre qüestions generals de l’escola, informacions administratives i sortides escolars. També per a la gestió de les autoritzacions als infants per a la realització d’activitats escolars (sortides) i gestions administratives, així com per a la gestió dels pagaments a l’escola (material educatiu i sortides).

L’equip de mestres utilitza la plataforma per a la comunicació directa amb les famílies i per rebre informació general de l’escola. A més, també es fa ús del calendari que té associat, per tal de gestionar els esdeveniments i tasques relacionades amb el treball escolar i la compartició d’informacions generals. Les famílies també reben informació de l’AFA. A més, hi ha un mur de notícies i fotografies de l’escola i del grup classe.

Eines de Google Workspace

Es tracta d’un paquet gratuït d’eines i serveis de Google pensades per a centres educatius, que inclou eines de gestió (Gmail, Drive, Calendari…) i eines per a facilitar l’ensenyament i l’aprenentatge (Classroom, Meet, Formularis…). L’escola disposa del domini escolariusitaulet.cat, associat al compte del Google Workspace.

És un servei de missatgeria instantània. L’escola disposa d’un grup de mestres per a la comunicació interna d’informacions urgents, avisos i recordatoris sobre assumptes relacionats amb la tasca docent o el funcionament de l’escola.

COMUNICACIÓ EXTERNA

La comunicació externa de l’escola té com a objectiu principal establir una connexió significativa amb la comunitat educativa i altres públics externs. A través d’activitats i iniciatives, es busca compartir la identitat i els valors de l’escola, així com informar sobre novetats i aspectes rellevants per al seu funcionament. Aquesta comunicació també pretén implicar a les famílies i alumnes en les decisions del centre i fomentar la participació i el diàleg amb tots els membres de la comunitat escolar.

Pàgina web de l’escola

En accedir a la web, es poden trobar informacions importants diverses. Hi ha publicacions relacionades amb la part més informativa de l’escola, com informació sobre el centre, l’oferta escolar, la història, l’organigrama i els documents, així com projectes que es duen a terme i associacions col·laboradores amb el centre.

Xarxes socials

L’ús de xarxes socials facilita la participació i implicació de la ciutadania i complementen els canals de comunicació de l’escola. Les xarxes socials actives del centre són Twitter (X) i Instagram.

Vectores e ilustraciones de X logo para descargar gratis | Freepik

Archivo:Instagram logo 2016.svg - Wikipedia, la enciclopedia libre

ENTORN VIRTUAL D’APRENENTATGE (EVA)

L’EVA és un programari específicament dissenyat per a facilitar l’ensenyament-aprenentatge utilitzant sistemes informàtics. En general es tracta de sistemes que treballen en un entorn web i que possibiliten la comunicació entre la comunitat educativa. Els EVA permeten al professorat presentar tota mena de materials educatius en format digital (interactius o no), fer el seguiment de les activitats realitzades pel seu alumnat, intercanviar informacions, consells, entre d’altres, i, finalment, portar un registre de les seves activitats i gestió de les qualificacions. L’alumnat, per la seva banda, pot consultar en tot moment els materials dels cursos, comunicar-se amb el professorat i amb la resta de l’alumnat.

A l’escola Rius i Taulet, a partir de finals de 3r de primària, s’utilitza el Google Classroom com a EVA. Per accedir s’utilitza el domini de l’escola. Google Classroom Logo and symbol, meaning, history, PNG