Qui som

La nostra escola és va inaugurar l’any 1957. Va ser construïda sobre els terrenys que ocupava la Plaça de la Creu i algunes de les cases que envoltaven aquesta plaça. En un principi l’edifici era compartit per dues escoles, una de femenina i una de masculina, amb claustres i direccions independents. Al primer pis, hi havia una capella on s’havien celebrat misses, essent aquest dels pocs actes on assistia l’alumat d’ambdues escoles.

Durant molts anys va ser l’única escola pública d’aquesta zona de Gràcia i fou capdavantera en l’establiment  d’una associació de mares i pares, en l’organització d’activitats extraescolars i en la introducció de la immersió lingüística.

L’any 1970, l’edifici es va reformar i es va pujar un pis més per donar  cabuda a més aules, arribant a tenir un nombre de matricula important (dues i fins a tres línies a la segona etapa de l’EGB). Al poc temps de començar al mateix edifici es va crear l’Aula de Formació d’Adults, l’única que des de fa més de 30 anys  ha funcionat al barri.

Durant el curs 1989-90, degut a uns problemes en l’edifici, l’escola es va haver de traslladar a les Llars Mundet, passant tot el curs amb jornada continuada i matinal i transport escolar.

Al llarg del curs 1998-99 el Claustre de mestres va començar a valorar la possibilitat d’acollir al centre una Escola Bressol de 0 a 3 anys; conscients de la necessitat social i de la mancança de places públiques d’aquesta edat i donar facilitat a les famílies i portar als seus fill/s al mateix recinte escolar. Així el curs 2001-02 es va presentar un avant projecte  de les obres de la nova escola bressol i de les reformes a l’escola Rius i Taulet, que a més de les reubicacions d’espais afectats per l’ocupació del que seria l’escola bressol, i sobretot l’ampliació del patí de darrera. La nova Escola Bressol Gràcia va entrar en funcionament al desembre del 2003.

A partir de la construcció de l’escola bressol i l’ampliació de la nostra escola, resten uns espais buits al soterrani, espais que són reivindicats i fer un nou menjador, espais més amples i una cuina nova. Però les obres no es preveuen iniciar fins l’any 2007. El projecte d’obres és força gran, afectant tots els espais del centre i preveient el reforçament de bigues de sostres o terres i també es preveu una ampliació al patí pel costat de Mare de Déu de Montserrat amb el carrer Maignon. A l’abril de 2008 es comunica a l’escola que es traslladarà de manera provisional a l’escola Pirineu i finalment les obres es van iniciar al curs 2008-09 i van finalitzar al juny del 2010.

Al juny de 2010 es va realitzar una gran festa d’inauguració de les reformes i, alhora, cloenda dels actes de celebració del 50è aniversari.