Festa de la Tardor de Blanes

Benvolgudes famílies,

Us convidem a què aquests caps de setmana de Tardor, feu una petita passejada pel poble. Els alumnes de l’escola han estat treballant per donar-vos una sorpresa. Hem decorat el carrer Bellaire dedicant-lo a un grup de dones que hem triat, de les moltes que han deixat empremta a la història. Us convidem doncs, a que gaudiu dels colors de la Tardor, dels valors i el coneixement que aquestes dones ens han deixat com herència. A l’escola en treballarem moltes d’altres i tindrem el nostre propi carrer, que el gaudirem tot l’any; dones valentes, intel·ligents, lluitadores, emprenedores, treballadores, constants, transgressores, persistents, empoderades, amoroses, sensibles, algunes invisibles… PASSADES, PRESENTS I FUTURES! Les dones triades han estat: Neus Català, Mª Antonia Canals, Rosa Sensat, Mercè Rodoreda, Joana Raspall, Roser Capdevila, Pilarin Bayés, Carme Ruscalleda, Lola Anglada, Caterina Albert, Violant de Prades, Ona Carbonell i Núria Piques.

L’any passat, l’escola va ser una de les 5 escoles escollides a Catalunya per encetar un projecte de formació en Coeducació i Interculturalitat. El fruit d’aquesta formació ja l’estan gaudint els vostres fills a través del llibre de contes que l’escola va fer a finals del curs anterior perquè els alumnes el tinguessin a l’aula. Aquesta activitat que ara gaudiu, és una mostra més d’algunes de les activitats que des de l’escola estem treballant amb els vostres fills i filles prenent com a base el respecte, la coeducació i la igualtat.

Aquest curs, de nou som pioners a Catalunya i hem estat escollits per iniciar una nova formació en Prevenció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat a les aules, que revertirà no només en la tasca que com a docents fem a l’escola, sinó que també ho farà en els alumnes de cicle superior, concretament, cinquè curs. Els vostres fills i filles rebran, durant el curs, un total de 4 sessions portades a terme per un professional extern. A més, com a famílies, també rebreu dues sessions de dues hores de formació a les quals podreu assistir, de les quals us n’informarem, tant bon punt tinguem les dates exactes d’aquestes sessions.

Com escola estem molt orgullosos d’aquestes formacions que anem rebent i la confiança que el Departament d’Educació diposita en nosaltres. Els vostres fills estan gaudint, esperem que vosaltres com a pares i mares ens acompanyeu també en aquest projecte.

Seguim!