Torelló ens obre les portes el Dijous Llarder

Hem començat el nou projecte “Les portes ens parlen d’història?” i aquest dijous llarder vam visitar diferents indrets de la nostra població.

A la classe i per grups vam recollir un mapa i una tablet per fotografiar els indrets que havíem de visitar. Ens vam organitzar en quatre grups de 6 alumnes. Cada grup ens va conduir a tres localitzacions diferents.

El primer indret va ser la “Xemeneia” situada al costat del pavelló.

Seguidament ens vam desplaçar al nucli antic de Torelló a través del carrer Ges d’Avall. Allà vàrem descobrir la Plaça Vella i la de la Rectoria. Allà trobàrem moltes portes antigues amb la seva llegenda i les vam poder fotografiar.

Abans d’esmorzar vam trobar la casa de “Can Parrella”. Ens vam quedar a esmorzar al parc situat al costat de la casa.

A continuació ens vam dirigir a la casa “Coll” o de “Pedra”.

A través dels carrers Nou i Sant Bartomeu ens dirigírem al carrer principal de Torelló: carrer Sant Miquel. Al costat del teatre Cirvianum vam veure un edifici que actualment és un banc.

Vam donar un volt per la Plaça Nova i seguidament vam baixar pel Carrer del Pont. Tot mirant el mapa vam veure que havíem de travessar el riu Ges, i llavors vam passar pel carrer Balmes on vam veure diferents cases importants. Després vam passar per davant del Museu de la Torneria on abans hi havia una fàbrica, i finalment vam tornar a l’escola.

Tot i que en la situació actual no podíem fer una excursió “normal” hem après els carrers de Torelló i vam observar moltes portes interessants i històriques que ens donen molta informació sobre el passat de Torelló.