Hem començat el nou projecte “Les portes ens parlen d’història?” i aquest dijous llarder vam visitar diferents indrets de la nostra població.
A la classe i per grups vam recollir un mapa i una tablet per fotografiar els indrets que havíem de visitar. Ens vam organitzar en quatre grups de 6 alumnes. Cada grup ens va conduir a tres localitzacions diferents.
El primer indret va ser la “Xemeneia” situada al costat del pavelló.
Seguidament ens vam desplaçar al nucli antic de Torelló a través del carrer Ges d’Avall. Allà vàrem descobrir la Plaça Vella i la de la Rectoria. Allà trobàrem moltes portes antigues amb la seva llegenda i les vam poder fotografiar.
Abans d’esmorzar vam trobar la casa de “Can Parrella”. Ens vam quedar a esmorzar al parc situat al costat de la casa.
A continuació ens vam dirigir a la casa “Coll” o de “Pedra”.
A través dels carrers Nou i Sant Bartomeu ens dirigírem al carrer principal de Torelló: carrer Sant Miquel. Al costat del teatre Cirvianum vam veure un edifici que actualment és un banc.
Vam donar un volt per la Plaça Nova i seguidament vam baixar pel Carrer del Pont. Tot mirant el mapa vam veure que havíem de travessar el riu Ges, i llavors vam passar pel carrer Balmes on vam veure diferents cases importants. Després vam passar per davant del Museu de la Torneria on abans hi havia una fàbrica, i finalment vam tornar a l’escola.
Tot i que en la situació actual no podíem fer una excursió “normal” hem après els carrers de Torelló i vam observar moltes portes interessants i històriques que ens donen molta informació sobre el passat de Torelló.
Comentaris recents