G Suite for Education (Google)

Aquest és el segon curs que els alumnes de cicle superior (5è i 6è), estem implmentant les eines que Google ofereix per a l’educació. Ara ja tenim els permisos, i de forma gratuïta cada alumne té un correu personal i privat on pot treballar en diverses plataformes que fomenten l’aprenentatge, la cooperació i la creativitat.

A continuació us mostrem un petit tast de les aplicacions que treballem a l’escola i que els seran molt útils per a un futur immediat:

Resultat d'imatges de g suite for education primària

Objectius que volem aconseguir amb l’implementació de les aplicacions de G suite for education:

• Conèixer l’ús de les aplicacions del G Suite amb les TIC i els entorns d’aprenentatge col·laboratiu (xats, fòrums, sites, etc.) per part del professorat i de l’alumnat en les activitats realitzades a l’aula i en els processos d’ensenyament.
  • Conèixer la percepció dels alumnes respecte a la introducció de les TIC (G Suite) i els entorns d’aprenentatge col·laboratiu al centre i al treball diari de l’aula, a més de quin impacte (positiu o negatiu) poden tenir aquestes eines al procés d’aprenentatge.
  • Dotar a l’alumnat d’un ventall molt ampli de recursos tecnològics significatius i útils, dels quals podran disposar en un present i un futur, com a eines que afavoriran el seu procés d’ensenyament i aprenentatge.
Resultat d'imatges de google calendar Permet als usuaris veure, agregar, arrossegar i deixar anar esdeveniments d’una data a una altra sense recarregar la pàgina.

Ofereix una varietat de vistes, tal com setmanal, mensual i agenda. Els usuaris poden agregar ràpidament esdeveniments de calendari teclejant frases en llenguatge natural. També poden fixar el nombre de dies a mostrar en la seva manera de vista personalitzada. Tots els esdeveniments en un Google Calendar poden ser comentats pels usuaris.

Resultat d'imatges de google docs Processador de texts que dóna vida als documents, gràcies a eines d’edició intel·ligent i d’estil: és molt fàcil d’utilitzar i ajuda a donar format a texts i paràgrafs amb centenars de tipus de lletra, enllaços i imatges. Ideal per treballar l’expressió escrita i poder crear les seves redaccions, diaris, articles d’opinió, cartes, …

Compatible amb Word, no necessites desar el que vas fent perquè és automàtic, pots accedir des de qualsevol dispositiu  (ja sigui tablet, mòbil, ordinador, …), des de qualsevoll lloc  i pots treballar en equip.

Presentacions

Resultat d'imatges de google presentacions

Ofereix una gran varietat de temes per a presentacions, centenars de tipus de lletres, insercions de vídeos, animacions i molts recursos més. Eina molt potent on podem treballar presetancions de tot tipus, amb suport visual que els pot servir molt d’ajuda a l’hora de realitzar exposicions orals.

Compatible amb Power Point, no necessites desar el que vas fent perquè és automàtic, pots accedir des de qualsevol dispositiu (ja sigui tablet, mòbil, ordinador, …), des de qualsevoll lloc i pots treballar en equip.

Resultat d'imatges de google sites Permet crear i compartir webs molt fàcilment. L’intercanvi d’experiències, organització d’events i col·laborar en projectes d’equip són algunes de les tasques que podem realitzar.

Ara amb un nou format on tu pots escollir el disseny i el format de la teva pàgina web. Una eina molt completa comptencialment parlant per treballar en equip, fomentar la creativitat, l’expressió escrita i molts d’altres continguts.

Resultat d'imatges de google drive

És el núvol on podem desar fotos, notícies, dissenys, dibuixos, gravacions, vídeos o qualsevol altre element que vulgueu. Disposem de 15 GB d’emmagatzematge en línia gratuït de Google per començar.

Es pot accedir des de qualsevol dispositiu i es pot compartir qualsevol fitxer. Ja no necessitarem més pendrives i memòries USB!!!

Resultat d'imatges de gmail

Podem crear grups i desar contactes, intercanviar correus i opinions amb els companys/es, adjuntar fitxers i imatges, etc. Ofereix unes funcions molt semblants a les d’un gmail, però en format educatiu.

Resultat d'imatges de google forms

Es poden planificar activitats i sortides, gestionar registres d’esdeveniments, crear enquestes ràpides,recollir adreces de correu electrònic per enviar butlletins informatius, etc. Automàticament i a l’instant pots observar els resultats i anàlisis (gràfics, barres, …) de les respostes.

Resultat d'imatges de google classroom

Plataforma virtual de gestió de l’aprenentatge (LMS) de Google per als usuaris de G-Suite for Education.

Es tracta d’una aplicació i recurs web gratuït que funciona com una xarxa social entre professors i/o alumnes on podem organitzar i publicar contingut multimèdia, assignar tasques, comentar i avaluar. En definitiva una classe virtual amb les mateixes, inclús més funcions de les que disposem a l’aula ordinària.

Resultado de imagen de més info  Als següents webs podeu complementar la informació de les utilitats del G Suite for Educaction: