LA COEDUCACIÓ A L’ESCOLA

En aquests moments està en elaboració el projecte Coeducatiu del Centre que parteix de la necessitat de fomentar la igualtat i la integració dels infants, evitant rols sexistes que poden limitar les possibilitats i marcar expectatives assignades segons el sexe.

Plantejar-se un treball específic a l’escola de la coeducació també busca l’objectiu de poder afrontar el desequilibri que tradicionalment s’ ha implantat amb els rols assignats a nens/es.

Des de tota la comunitat educativa cal fer un ferm compromís per anar fent una escola més igualitària i justa, oferint les mateixes oportunitats independentment dels rols i dels

prejudicis sexistes.

El projecte de coeducació ha estat impulsat per la Comissió de Coeducació del centre formada per un referent de coeducació designat pel Claustre i aprovat per Consell Escolar i la Cap d’estudis del centre.

El grup impulsor ha participat en una formació al llarg del 2 cursos (20-21 i 22-23) per tal de poder sensibilitzar el claustre i introduir-se en una sèrie de conceptes claus necessaris per poder elaborar el projecte coeducatiu de centre.  Aquesta formació està emmarcada dins de les actuacions del Pla d’igualtat del sistema educatiu i es van treballar aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat de forma explícita, sistemàtica, rigorosa i respectuosa.

Veure els documents referents a la coeducació i la perspectiva de gènere del Departament d’Educació.

Itinerari d’educació afectivosexual

Programa Coeduca’t Educació infantil/ segon cicle

PROGRAMA COEDUCA’T. Educació primària/ cicle inicial

PROGRAMA COEDUCA’T. Educació primària/ cicle superior