SORTIDA AL MIG-MÓN

El passat dimarts 12 de març, les i els alumnes de cicle superior, acompanyats de les tutores i del Salvador, que és un antic mestre de l’escola, vam anar a visitar la falla del Mig-Món, aprofitant que estem treballant en el projecte de geologia de Súria. Allà, vam aprofitar per veure-la de ben a prop, saber tota la seva història i dibuixar-la.

La falla Mig-Món és un plec anticlinal fallat on convergeixen dues capes de roca que no enllacen entre elles a causa de la intensitat d’aquest plec. Es troba a la part inferior de la muntanya de Cabanasses, i és un dels principals símbols de Súria. La falla de Mig-Món és estudiada i coneguda per molts geòlegs i científics de tot el món.

Hi ha diverses versions i llegendes sobre la falla de Mig-Món. La llegenda tradicional, transmesa de generació en generació pels habitants de Súria, és que Déu va crear el món en aquest punt, i quan va acabar, va ajuntar en aquest lloc els dos extrems, i el que es veu és la cicatriu d’aquesta unió.