Una alumna de 5è rep el Premi Maria Verdaguer de creació literària

El passat dissabte, 17 de juny, a la Casa de Cultura de Llançà, va tenir lloc el lliurament de premis del concurs per a la Joventut, que convoca Òmnium Cultural de l’Alt Empordà. Aquest any estava dedicat a l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner, artífex del Modernisme a casa nostra. Es tracta d’un concurs de llarga trajectòria a la nostra comarca (enguany se celebra la 44a edició), en què es premien treballs literaris, artístics, socials i científics realitzats per alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius dels centres educatius de la nostra comarca. En aquesta edició s’han presentat 264 treballs en les diverses modalitats del concurs des de l’escriptura creativa fins als treballs de recerca de batxillerat i de creació literària.

Els membres dels diferents jurats han coincidit a destacar l’augment de la qualitat dels treballs que s’hi han presentat en aquesta convocatòria.

L’acte de lliurament de premis va tenir com a conductor Antoni Godoy, hi va haver la intervenció de Júlia Gil, consellera d’Ensenyament del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, i del president d’Òmnium Cultural de l’Alt Empordà, Eduard Cebrià, que va reconèixer la tasca duta a terme pel seu antecessor en el càrrec, Lluís Casadellà, ànima del concurs, així com el mèrit d’alguns dels guanyadors i guanyadores dels diversos guardons que no tenen el català com a llengua materna i que, malgrat això, l’utilitzen i en demostren l’excel·lència.

L’acte va comptar amb l’actuació del grup teatral llançanenc “I per què no?”, en col·laboració amb la ballarina i coreògrafa Alba Sau, que van presentar un espectacle de denúncia de l’assetjament per raó de sexe, de gènere, per les característiques físiques o d’opció vital, breu i contundent.

PREMI MARIA VERDAGUER DE CREACIÓ LITERÀRIA

• Marina Sbert Meléndez 5è – Escola Ruiz Amado (Castelló d’Empúries)