Projecte Cantània

PROJECTE CANTÀNIA

Com cada any la nostra escola, juntament amb altres escoles de Figueres i la comarca de l’Alt Empordà, participa en el Projecte Cantània, acte organitzat pel servei Educatiu de l’Auditori de Barcelona i que consisteix en l’estrena d’una cantata per orquestra i gran cor.

A la nostra escola són les i els alumnes de 5è de cicle superior, els que participen en aquest projecte, que engloba tant a l’alumnat com al professorat ja que consta de diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat amb el seu alumnat i el concert final.

Cada curs, l’Auditori de Barcelona, el principal promotor, estrena una nova cantata, per a 9 instrumentistes i cor, signada per prestigios@s músics i lletristes catalans.

Per preparar la cantata, la mestra de música assisteix a tres sessions de formació, on se li proposen les eines necessàries per fer el treball d’aula amb els i les alumnes. El projecte acaba amb un concert al Teatre Jardí de Figueres, on participen de forma conjunta totes les escoles inscrites, acompanyades en directe de músics i actors/actrius professionals.

• Participar en el procés d’aprenentatge d’una cantata.
  • Participar de forma conjunta alumnes de centres diferents, en la posada en escena de la cantata treballada, amb músics professionals en directe.
  • Viure una experiència personal i professional, alumnat i professorat respectivament, a través de la música.

Participar en el projecte Cantània, és una oportunitat per als alumnes, que amb característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països tant europeus com americans. Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 50.000 nens i nenes, 1.000 mestres de música de més de 1.000 escoles i 100.000 espectadors.

A la nostra escola fa més de 15 anys que es participa en el projecte Cantània. Durant aquests anys s’han fet cantates de tot tipus i a vegades molt diferents entre elles, però sempre molt interessants i gratificants.

Participar a la cantata suposa un compromís per part de l’escola i de l’alumnat, i és una activitat on es vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

Aquest any la Cantània 2023 es titula LES PORTES DEL MÓN. Amb composició de Raquel Garcia-Tomàs i text de Bernat Castany.

El concert dels nostres alumnes serà el DIUMENGE 21 DE MAIG A LES 18.00h al teatre Jardí de Figueres.

Aquí podeu veure uns vídeo de Cantànies d’anys anteriors:

CANTÀNIA 2019 – A de Brossa CANTÀNIA 2018 – LES “PARTÍCULES”