Xerrada Ironman

Aprofitant que tenim un pare a l’escola que és triatleta, en Rafa Espinar i participa a curses d’Ironman, el passat dia 19 de febrer va venir a fer-nos una xerrada als alumnes de Cicle Superior. Els alumnes es van mostrar molt interessats.

Aquesta modalitat consisteix en una nedada de 2,4 milles (3,86 quilòmetres), una carrera de ciclisme de 112 milles (180,25 quilòmetres) i una marató de 26,2 milles (42,2 quilòmetres), corregudes en aquest ordre i sense pausa.

La major part dels esdeveniments Ironman tenen un termini estricte d’un màxim de 17 hores seguides per completar la carrera. Una carrera Ironman comença a les set del matí, essent el temps màxim per a la natació de dues hores i vint minuts (fins a dos quarts de deu) i la de ciclisme com a màxim fins a dos quarts de sis de la tarda (tots els atletes han de completar la carrera abans de la mitjanit). Els participants que aconsegueixen acabar l’Ironman en el temps límit, són anomenats Ironmen.