Lectura en Veu Alta amb l’Araceli Bruch

Per cinquena  vegada, l’escola ha estat acceptada en el programa Lletres a les Aules .

És un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura organitzat per l’Institut de les Lletres Catalanes (ILC) i amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.  És un programa que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora, estimular l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua. D’aquest programa se’n beneficien els centres educatius d’ensenyament primari, secundari i d’adults. Consta de dues modalitats: Autors a les Aules i Lectura en Veu Alta.

Aquest curs vam sol·licitar la modalitat de Lectura en Veu Alta. Modalitat en què es practica la lectura en veu alta d’una selecció de textos feta per ILC. Aquests textos, la majoria poètics, parlen de diferents animals. Són bestiaris. Aquest curs l’ha preparat  4t  a les hores de Biblioteca. Tenint en compte els resultats de les proves inicials de velocitat lectora vàrem distribuir els textos de diferent llargada i complexitat entre els alumnes de manera que cada text tingués un grupet d’alumnes lector.

El programa envia un narrador o recitador professional i també actors i actrius. El 9 d’abril va venir l’Araceli Bruch que va convidar els nostres alumnes en la lectura en veu alta dels poemes treballats enriquint-la amb la gestualitat i expressivitat. També va proposar vàries recitacions col.lectives que ens va agradar molt.