Visita a l’escola Aurora de St. Boi de Lluçanès

Avui els i les mestres hem aprofitat per visitar una escola amb una visió molt interessant sobre l’aprenentatge a través de les bones preguntes i la investigació científica, la gestió del temps i la confiança cap a l’alumnat.
Moltes gràcies per obrir-nos les vostres portes.
És un gust poder compartir coneixement i seguir-nos formant a través de bones pràctiques.

6 comentaris a “Visita a l’escola Aurora de St. Boi de Lluçanès”

  1. Ens expliqueu una mica més en què consisteixen aquestes preguntes i la gestió del temps? I, sobretot, com es transmet confiança als alumnes?
    Ganes de més

    1. Hola Berta,
      Les bones preguntes són aquelles preguntes que no es responen amb un si o amb un no, ni buscant una dada a internet. Són preguntes que requereixen fer-se hipòtesis, fer experiments, buscar similituds i diferències, relacionar, deduir… que promouen l’aprenentatge. Algun exemple: com és que aquesta pedra té aquest forat?, com és que l’ortiga pica?, etc.
      Pel que fa a la gestió del temps, cada matí es troben en gran grup per compartir l’estat dels seus projectes i, a vegades, els docents proposen una data límit per exposar-lo o acabar-lo. En acabar el moment de conversa, els infants escriuen en paperets les diferents tasques en què ocuparan el seu temps i se les enganxen en una pissarra on hi ha tres columnes: “vull fer”, “estic fent” i “he fet”. D’aquesta manera van movent el paper de columna a mesura que van avançant. Al final del dia revisen el que s’han proposat al matí i el que han fet realment.
      La confiança als alumnes la transmeten fent-los responsables i partícips de la major part del que passa a l’escola. Vam poder veure infants entrar al despatx, agafar el telèfon per trucar a un expert, agafant-se el material, autogestionant-se el seu aprenentatge, etc. Ens van explicar que els infants van decidir també part del mobiliari, van buscar pressupostos i després de presentar-ho, es va decidir i instal·lar el que s’havia pactat. A través de petites i grans accions es confia amb els infants perquè facin, decideixin i formin part i és un dels aspectes que, segons ens van explicar, més ben valorat per part de l’alumnat.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut