Primer dia de les colònies a Barcelona

El primer dia vam marxar de l’escola a les 8h en punt i vam parar a esmorzar a la Panadella.

Quan vam arribar a Barcelona vam recollir els mestres del Camp d’Aprenentatge i vam fer una ruta turística. Mentre pujàvem cap al castell de Montjuïc ens anaven ensenyant tots els monuments.
Una vegada dalt del castell, vam fer una activitat d’orientació amb mapes i brúixola. I allà vam aprendre els límits naturals de Barcelona i que hi havia a cada punt cardinal: al NO la serra de Collserola, al SE el mar Mediterrani, al NE el riu Besós i al SO el riu Llobregat. També vam fer algunes fotografies d’edificis emblemàtics de Barcelona que veiem des d’allà, com per exemple: la torre de Glòries, la Sagrada Família, l’hotel Vela…
Després vam anar a l’alberg a instal·lar-nos i dinar.
A la tarda vam agafar el metro i vam anar a visitar la Pedrera o casa Milà. Ens va sobtar que quasi totes les línies eren corbes i que encara avui en dia hi ha dos senyores que viuen a allà.
Tot seguit vam anar cap a les cases modernistes Batlló, Lleó i Morera i Amatller, on vam representar una obra de teatre que havíem estat assajant a l’escola i ens van sortir molt bé!
Però el dia encara no s’acaba aquí. Vam tornar a agafar el metro i vam anar al parc de la Ciutadella, allà vam berenar i vam entrar a visitar el Parlament de Catalunya. La noia que ens feia de guia ens va atendre molt bé i ens va explicar un munt de coses.
En acabar la visita, vam pujar caminant pel passeig de Sant Joan i vam passar per sota de l’arc de Triomf. Pel camí vam veure un senyor que tocava el piano amb una titella d’una granota i ens va impressionar.
Quan vam arribar a l’alberg estàvem molt cansats vam anar directes al menjador per sopar. Després vam tenir una estona lliure i vam anar a dormir (hem de reconèixer que ens va costar moltíssim dormir!).
Continuarà amb una nova aventura demà…