ACTIVITATS I DESCOBERTES DE L’HIVERN A LES CLASSES DELS CARGOLS

El CONTE de “La Gallina Lea” ens serveix per començar a parlar de l’hivern: quin temps fa, com ens vestim, la roba que portem… Ens fixem bé en tot el què necessitem per no passar fred. A partir d’aquest conte hem treballat conceptes matemàtics com ara la comparació, l’ordenació, la classificació i unitats de mesura. Un altra conte que presentem és “Em feu un lloc?” En aquest cas els personatges que apareixen ens transmeten valors com la solidaritat, l’amistat i el saber compartir. 

Quan sortim al pati aquests dies ho fem ben abrigats, i ens adonem que el terra, el tren, la caseta, el vaixell… són blanques plenes de gebra. La boira gebradora ho deixa tot blanc. A la classe parlem d’aquestes gebrades i de com ho podem fer per tenir GEL a la classe. Parlem d’aquelles coses que tenim a casa que estan molt fredes, com els gelats, i a quin lloc les guardem.  Molts ens expliquen a quin lloc guarden els aliments que compren freds, fins que, finalment li posem paraula a l’aparell, congelador. Després de descobrir que per fer gel necessitem un congelador, descobrim l’ingredient principal: l’aigua. Així que una vegada tenim la informació, ja podem fer gel.  Omplim els recipients amb aigua i una mica de pintura i les portem al congelador de l’escola. Una vegada tenim els glaçons a la classe decidim provar a veure si dibuixen sobre un paper, s’adonen que a mesura que pinten el gel es fon, les mans els queden molles i fredes i pintades! 

Un altre element característic de l’hivern és la NEU. Tot i el fred, costa veure nevar i que n’hi hagi suficient per poder jugar amb ella. Per aquest motiu en creem d’artificial amb bicarbonat i unes gotes d’aigua. UNa experiència molt gratificant i plaent en tots els sentits.

En un racó de la classe disposem de material necessari per tal de poder crear un MINIMÓN D’HIVERN. Els minimons són representacions de mons reals o imaginaris creats a partir de peces soltes i altres elements que poden ser més representatius i que conviden al joc simbòlic. 

Durant els mesos d’hivern hem fet altres propostes que ens han ajudat a parlar d’aquesta estació i al mateix temps, a tractar aspectes matemàtics com el color, la forma, la posició, la mida… 

Esperem que gaudiu tot conversant amb els vostres fills/es mentre mireu les fotografies i us expliquen les seves vivències i descobertes viscudes.