BON DIA DES DEL SOFÀ-PATI DE L’ESCOLA RIU D’OR!

El racó del SOFÀ-PATI és un racó cordial i amatent que permet tenir a l’alumne/a un moment per ell/a mateix/a, per a poder llegir amb calma revistes que són al revister com llibres que ells porten, i com no, intercanviar amb els companys/es les seves anècdotes i experiències.

Permetre tenir un moment de pau, en un espai amb llum natural sense el soroll i els crits usuals del pati, encara que sigui poc temps, es brinda un breu espai per estar amb ells mateixos.

És un racó que convida sovint a mostrar els sentiments i les emocions, el que els preocupa, les renúncies o resignacions, a explicar el mal humor o la tristesa que els envaeix, també els reptes que es plantegen, o el que els entusiasme.

Mentre parlen entre ells/es, poden esmorzar, fins i tot hi ha algú que es posa a fer algun deure endarrerit i demana ajuda als companys.

A vegades, l’espai convida a la conversa de tots els components o a vegades, cada nen o nena fa la seva, ara bé sempre regna un estat de tranquil·litat.

La funció dels mestres que hi som al SOFÀ-PATI, no és de vigilar, estem amatents a les necessitats dels alumnes. Cal dir que hi ha un control des de les tutories que només es poden donar dos carnets per classe a partir de cicle mitjà.

Tampoc es tracta de ser rígids en tancar fronteres a la resta de cicles, per exemple durant el mes de setembre alumnes de primer de Primària venien a seure al costat dels seus germans grans, buscant el seu caliu per donar-se temps a l’entrada al “pati dels grans”.

En aquesta realitat canviant que tenim, ens adonem que aquest raconet pensat en una primeria per oferir un recolliment en l’acte lector, ens ha ensenyat que els infants necessiten ser escoltats per un adult sense presses i compartir el que per a ells és un èxit, una alegria, una frustració o un fracàs.

Cliqueu a l’enllaç per veure algunes imatges: SOFÀ-PATI