SETMANA DE LA CIÈNCIA

La Setmana de la Ciència és un dels esdeveniments més importants pel què fa a la comunicació social de la ciència i la tecnologia. El seu objectiu és divulgar els avenços científics i tecnològics, i la recerca en general, de manera atractiva i propera a la societat amb la finalitat d’augmentar el seu coneixement, la seva cultura i el seu interès científic. Aquest any la Fundació Recerca ha preparat un munt de propostes per celebrar la 25ª edició i des de l’escola no ens ho podíem perdre.

Com bé sabeu el nostre tema de l’any és “LA CIÈNCIA” i per aquest motiu hem aprofitat aquestes setmanes per a fer diversos tallers i activitats científiques a l’escola.

D’una banda els alumnes d’Infantil i 1r van fer dues propostes dinamitzades a través dels tallers “LAB 0-6”. Van venir uns professionals a l’escola i, juntament amb els mestres, van explicar i experimentar amb els infants com podem tintar l’aigua amb aliments naturals. Després, al porxo del pati, van poder experimentar amb un munt d’activitats per aprendre sobre l’aire, l’electricitat, els esquelets, fer figures senceres amb miralls…

Els alumnes de 2n, Cicle Mig i Superior també van fer tallers. Un d’ells va servir per poder experimientar i entendre millor els conceptes de flotabilitat, les disolucions i la pressió atmosfèrica. A més a més, els de 5è i 6è en van fer un més per aprendre com funciona l’aparell respiratori i el cor. Si mireu el vídeo veureu que ho van fer amb òrgans de veritat!