L’escola

D’ON VENIM?

L’Escola Prat de la Riba va ser fundada l’any 1977. Inicialment va ser creada per acollir dues línies però als anys 90, amb la disminució global de la natalitat, va passar a ser d’una línia. Aquest fet va propiciar la reconversió d’algunes aules i va fer que milloressin les instal·lacions i els espais  (plàstica/ laboratori, biblioteca, teatret, informàtica, música, anglès, educació especial, psicomotricitat i 2 aules de petit grup).

Vam ser de les primeres escoles del municipi en començar la immersió en  llengua catalana l’any 1985. Sempre hem fomentat les tradicions culturals i hem anat integrant activitats també d’altres cultures per atendre a la diversitat del centre.

L’any 2009 l’ajuntament va reconvertir l’antic edifici d’educació infantil en la Llar d’Infants Marta Mata, i va transformar la planta baixa de l’edifici per acollir tot el cicle. Això fa que les aules d’infantil estiguin totalment adaptades als requisits i necessitats actuals.

CAP A ON ANEM?

Desitgem que tots els nens i nenes trobin ell seu lloc dins la societat i per això volem que cap diferència sigui un obstacle per al creixement de l’individu. Volem que els nostres alumnes coneguin i se sentin part de la cultura Catalana, per així poder després entendre i respectar les altres. Volem aconseguir formar alumnes amb esperit pacificador i solidari, que siguin responsables i coherents amb el seu pensament.  Volem alumnes que entenguin l’esforç com una eina per aconseguir els seus somnis. Volem que tota la comunitat educativa fomenti i ajudi a arribar els alumnes a aquests objectius.

Des de fa ja uns cursos estem reorientant la pedagogia del centre cap a l’anàlisi de les necessitats de la societat futura en la que viuran els nostres alumnes, fomentant la capacitat de pensament crític, anàlisi de situacions i adaptació al canvi.